Twee Nederlandse Internet start-ups klaar voor Europa

* TWEE NEDERLANDSE INTERNET START-UPS KLAAR VOOR EUROPA
* GELD EN GOED SAMEN OP INTERNET

* GELD- EN GOEDERENSTROOM GEINTEGREERD OP INTERNET
De twee grootste obstakels voor succesvolle e-commerce zijn het betalen en afleveren van de goederen. ShipitSmarter.com en Tripledeal.com bieden een gecombineerde dienst aan via internet waarmee deze beide problemen in een klap worden opgelost; zowel koper als verkoper profiteert hiervan.

Wat doet Tripledeal?
Tripledeal fungeert als derde partij op Internet. Tripledeal ontvangt eerst het geld van de koper en betaalt pas aan de verkoper als het product in orde blijkt. De verkoper krijgt gegarandeerd zijn geld, terwijl de koper zeker weet dat hij pas betaalt als hij het product in goede orde heeft ontvangen.
Wat doet ShipitSmarter?
ShipitSmarter biedt een overzicht aan transportmogelijkheden. Door de vele contacten met grote en kleine koeriersbedrijven kan elk soort vervoer worden aangeboden, nationaal maar ook wereldwijd, heel snel (binnen 24 uur) of indien gewenst langzamer (binnen een week) en dus goedkoper. Op de website van ShipitSmarter rolt er een vergelijking van tarieven van diverse verschillende transporteurs uit. Daarna selecteren de koper en verkoper de beste optie en wordt het vervoer voor de klant geregeld.
Door de integratie van de diensten van ShipitSmarter.com en Tripledeal.com worden de transportgegevens direct gekoppeld aan de betalingen, dus "Track and trace" van geld en goed. Hierdoor ontstaat er direct duidelijkheid over de hoogte van de transportkosten, wie die zal betalen en wanneer. De afleverdatum is gekoppeld aan een inspectietijd. Zodra alles in orde is zal de betaling aan de verkoper in gang worden gezet door Tripledeal.

Beide organisaties zijn zeer enthousiast over de unieke mogelijkheden. Met name internationaal zullen de voordelen voor de consument duidelijk zichtbaar zijn:

- het volgen van de geld- en goederenstroom op Internet,
- betalen in de eigen valuta en

- duidelijke afspraken.

De gecombineerde dienst wordt in eerste instantie aangeboden op online veilingsites in diverse Europese landen. Bespreking met andere partijen zijn gaande. Op dit moment is Tripledeal actief in Nederland, in snel tempo zal de dienst worden uitgerold over de andere Europese landen. ShipItSmarter is al actief in de UK, Nederland en Duitsland. Vanaf vandaag vindt de rollout plaats.

Over ShipitSmarter.com

ShipitSmarter.com B.V. is een Nederlands Internet bedrijf. De website werd in November 1999 geopend. Het bedrijf is gevestigd in Bloemendaal, Tel. 023-5258157, Fax 020-8731683, (ShipitSmarter@shipitsmarter.com)

Over Triple Deal.com

Triple Deal B.V. is een Nederlands Internet bedrijf. De website werd in Maart 2000 geopend. Het bedrijf is gevestigd in Maarn, Tel 0343-510107, fax 0343-444819