3Com biedt laptop-gebruiker LAN/WAN-connectiviteit

Datum nieuwsfeit: 21-03-2000
3Com biedt laptop-gebruiker probleemloze
LAN/WAN-connectiviteit

3Com Megahertz 10/100 LAN + 56K Global Modem CardBus PC Card biedt snelle, betrouwbare en eenvoudige communicatie met LANs en WANs

Maarssen / Brussel, 21 maart 2000 - 3Com introduceert de 3Com Megahertz 10/100 LAN + 56K Global Modem CardBus PC Card en biedt daarmee gebruikers op de zaak, onderweg of thuis snelle en betrouwbare toegang tot LAN of WAN, vanaf vrijwel elke locatie waar ook ter wereld. De kaart is voorzien van een innovatieve XJACK-connector, die automatisch schakelt tussen LAN- en inbelcommunicatie.

De 3Com Megahertz 10/100 LAN + 56K Global Modem CardBus PC Card maakt integraal onderdeel uit van 3Com's e-Network oplossingen en levert mobiele werkers snelle en betrouwbare toegang tot het Internet of hun bedrijfsnetwerk, bijvoorbeeld via een LAN-verbinding vanaf een bijkantoor, of via een WAN-verbinding vanaf een hotelkamer.

Als er geen gewone telefoonlijn voorhanden is, kan de gebruiker eenvoudig opteren voor een draadloze verbinding via vrijwel alle gangbare cellulaire en GSM-telefoons. Bovendien kunnen gebruikers die over een ISDN-lijn beschikken een externe ISDN-module aanschaffen en profiteren van snelheden tot 128 Kbps.

Eenvoudige connectiviteit
De nieuwe PC Card (prod.nr. 3CXFEM656C-EU) biedt mobiele gebruikers eenvoudige netwerkverbindingen op basis van diverse intelligente hardware- en software-voorzieningen, zoals: Verlichte, zelfdenkende XJACK-connector - enkelvoudige pop-out connector die zowel met RJ-11 als RJ-45 stekkers overweg kan, zodat er geen extra kabels vereist zijn. Bevat ook lampjes die de verbindingssatatus aangeven en onderscheid maken tussen LAN- en WAN-verbindingen. WorldPort® Country Selection software - Automatische land-specieke modemconfiguratie door simpelweg het vlaggetje of de naam van het betreffende land aan te klikken. DynamicAccess® Mobile Connection Manager - Biedt éénstaps configuratie, dus werkt tijdsbesparend en verlaagt de exploitatiekosten voor ICT-beheerders en mobiele werkers. GSM Connection Manager - Werkt met mobiele data-applicaties van Nokia en Ericsson voor automatische routering van data-gesprekken naar een GSM handset - zonder het systeem te moeten configureren.
Toonaangevend in performance en beheer
Net als alle 3Com V.90 modems is de PC Card uitgerust met Exclusive Line Probing (ELP) technologie, waarmee laptop-gebruikers de beschikking krijgen over betrouwbaarder netwerkverbindingen op consistent hogere snelheden dan bij andere modems het geval is. Door proactieve signalering en analyse van zwakke plekken op de telefoonlijn stelt ELP het modem in staat die plekken te omzeilen. Dat levert minder fouten op en maximaliseert de doorvoer op lijnen waarover andere modems niet in staat zijn een verbinding te ondersteunen.
Verder ondersteunt de PC Card beheer van remote systemen met behulp van geavanceerde beheerfunctionaliteit, wat leidt tot minder ondersteuningsverzoeken en lagere operationele kosten van mobiele computers. De nieuwe PC Card maakt gebruik van 3Com's DynamicAccess technologieën, waaronder Network Performance Manager, LAN Agent, Managed PC Boot Agent en Remote Wake-up, zodat netwerkmanagers op afstand nieuwe mobiele systemen kunnen configureren, de netwerkomgeving kunnen bewaken, haperende systemen kunnen diagnosticeren en repareren, en door de hele onderneming heen software kunnen installeren of upgraden. Meer productinformatie vindt u op www.3com.com/mobile.

Over 3Com
3Com biedt ruim 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.
Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie