Tony Blair opent monster.com Europees call center

Amsterdam, 21 maart 2000

TONY BLAIR OPENT MONSTER.COM EUROPEES CALL CENTER
Verdubbeling van het aantal Monster sites in Europa aangekondigd
De Britse minister president Tony Blair heeft in Glasgow, Groot- Brittannië het Monster.com Europees Call Center geopend. Als onderdeel van de verdere groei van het Monster-netwerk in Europa is gekozen voor een centraal Europees Call Center. Dit jaar staat gepland sites te openen in Duitsland, Ierland, Spanje en Italië. Het multi-linguistische Call Center zal zich richten op telesales en informatie verwerking om de diverse sites te helpen verder te ontwikkelen.

Europa

De Monster.com organisatie heeft Europa aangewezen als belangrijkste groeimarkt en aandachtsgebied dit jaar. Jeff Taylor, CEO Monster.com: "Een Europees Call Center maakt het mogelijk om de expertise en synergie van alle Monster producten en vestigingen te bundelen. Op deze wijze kunnen huidige klanten en potentiële nieuwe klanten snel en eenvoudig bediend worden in hun wervingsproces. Terwijl werkzoekenden nog meer mogelijkheden krijgen tot informatie en Europese carrière mogelijkheden."

Nederland

Ook Nederlandse bedrijven worden binnenkort na een initieel contact met Monsterboard.nl ongemerkt doorverbonden worden met het Europese Call Center. Suzanne Ekel, Managing Director Monsterboard.nl: "Het voordeel van een onderdeel zijn van de marktleider Monster.com is dat lokale organisaties als de Nederlandse op deze wijze ontlast kunnen worden. Uiteraard blijven wij in Nederland verantwoordelijk voor de lokale Nederlandse sales activiteiten, 1-op-1 contacten en de inhoudelijke ontwikkeling van onze site." Over de geplande nieuwe lanceringen zegt Ekel: "De verdubbeling van het aantal Monster sites in Europa is ook voor ons als Monsterboard.nl een gunstige ontwikkeling. Wij kunnen zo meer informatie aanbieden over bedrijven in Europa en uiteraard ook vacatures."

Telesales

Een groot deel van de huidige contacten tussen Monster-organisaties en (potentiële) klanten vindt plaats per telefoon. Telesales zijn daarom belangrijk in de ambities van Monster.com. Persoonlijk contact blijft echter belangrijk in de relatie met klanten. Met de uitbreiding van de telesales activiteiten zijn ook 40 nieuwe account managers geworven. Deze account managers worden toegevoegd aan het team van lokale account managers. Deze lokale account managers zijn vooral verantwoordelijk voor de contacten met de grote ondernemingen in een land.

Europees Call Center gegevens

Het Call Center heeft 50 mensen in dienst en werkt in zes talen, waaronder Nederlands. Het Call Center is ingericht om 'inbound' en 'outbound' functies te vervullen. Het 'inbound' team zal alle vragen en verzamelde informatie van werkgevers verwerken en terugkoppelen aan de Europese vestigingen. Het 'outbound' business-to-business team gaat verkoopinspanningen richten op kleine en middelgrote ondernemingen in geheel Europa.

Op dit moment is het Call Center in haar startfase. Op 3 april aanstaande zal het Call Center volledig operationeel zijn. Verwacht wordt dat aan het eind van dit jaar 75 mensen op het Call Center zullen werken om zo ook de nieuwe site lanceringen in Duitsland, Ierland, Spanje en Italië te ondersteunen.

- EINDE BERICHT -

- ALGEMENE INFORMATIE -

Monsterboard.nl

Monsterboard.nl is gestart op 13 januari 1998 en is gevestigd in Amsterdam. Monsterboard.nl gelooft sterk in het recht voor iedereen op een succesvolle en plezierige loopbaan en een effectief werving- en selectieproces. Alle activiteiten van de carrièresite zijn er dan ook op gericht om de persoonlijke ontwikkeling en het werving- en selectieproces te faciliteren. Monsterboard.nl is de grootste zelfstandige carrièresite van Nederland. Meer dan 30.000 Nederlandse c.v's en meer dan 3.000 Nederlandse vacatures worden via Monsterboard.nl aangeboden.

Monster.com

Monster.com heeft haar hoofdkantoor in Maynard, Massachutes, VS. Monster.com is het grootste internationale carrière-netwerk met meer dan 9.7 miljoen unieke bezoeken per maand. De internationale database omvat 2.8 miljoen c.v.'s en meer dan 330.000 vacatures. Monster.com verbindt de meest vooraanstaande bedrijven met de best gekwalificeerde, carrière-georiënteerde personen. Zij biedt zowel de werknemer als de werkgever de meest innovatieve technologie en diensten die beide partijen meer controle geven in het wervingsproces. Het Monster-netwerk bestaat uit locale sites en vestigingen in de VS, Verenigd Koninkrijk, Australië, Canada, Nederland, België, Nieuw Zeeland, Singapore en Frankrijk. Monster.com is het belangrijkste merk in de Interactieve Divisie groep van TMP Worldwide Inc. (NASDAQ: "TMPW";ASX:"TMP").

TMP Worldwide Inc.

TMP Worldwide Inc. is gestart in 1967 en heeft ruim 7.200 werknemers in meer dan 25 landen. De onderneming heeft meer dan 90 van de Fortune 100 en meer dan 480 van de Fortune 500 bedrijven in haar cliëntenbestand staan. TMP Worldwide Inc. is de grootste online recruitmentonderneming ter wereld, het grootste recruitment reclamebureau-netwerk en het grootste werving- en selectiebureau. Daarnaast is de onderneming ook het grootste Gouden Gids reclamebureau en levert de onderneming Direct Marketing diensten. TMP Worldwide Inc. hoofdkantoor is gevestigd in New York.

- EINDE ALGEMENE INFORMATIE -

Achtergrondinformatie (