Aladdin's Esafe Desktop gecertificeerd door ICSA

ALADDIN'S ESAFE DESKTOP GECERTIFICEERD DOOR ICSA

eSafe Desktop voor Windows 2000, één van de producten van Aladdin Knowledge Systems (NASDAQ: ALDN), marktleider op het gebied van beveiliging van software en Internetcontent, is officieel gecertificeerd door de 'International Computer Security Association' (www.icsa.net).

Larry Brickwell, Technology Program Manager voor Content Beveiliging bij ICSA; "eSafe's certificatie bewijst dat Aladdin actief betrokken is bij de ondersteuning van de nieuwste standaarden in de beveiligingsindustrie. Wij zijn daarom verheugd Aladdin's eSafe te mogen certificeren. Wij hopen dat producenten van beveiligingssoftware door blijven gaan met het supporten van de nieuwste besturingssystemen."

De ICSA testte de eSafe Desktop software door er willekeurig virussen op los te laten. De Aladdin-software doorstond de test met een detectie van 100-procent van de testvirussen die in het "wild" voorkomen. De virussen bestonden zowel uit gebruikelijke- als uit zeer bijzondere patronen afkomstig uit de 'virusbibliotheek' van de ICSA. De ICSA blijft Aladdin's eSafe Desktop om de twee maanden testen om te controleren of het product aan de strenge eisen van certificatie blijft voldoen.

Aladdin's eSafe Enterprise en eSafe Desktop werden ontwikkeld voor respectievelijk zakelijke- en privé-gebruikers die de kracht van het Internet willen ervaren zonder hun computersystemen bloot te stellen aan de vele destructieve Internet-coderingen in de vorm virussen en vandals. Recentelijk hebben bijvoorbeeld Melissa en Pretty Park die weer veel schade berokkend. Zowel eSafe Desktop als eSafe Enterprise zijn compatible met Windows 95/98, Windows NT/2000 en Office 2000. eSafe Desktop is voor thuisgebruik gratis te downloaden vanaf Aladdin's website www.esafe.com .

Aladdin Knowledge Systems (NASDAQ: ALDN), gevestigd in Tel Aviv (Israël), houdt zich als internationaal marktleider op het gebied van Internet- en softwarebeveiliging bezig met oplossingen voor een veilig gebruik en distributie van digitale content; van applicatie-software tot Internetgebruik en -toegang. Aladdin's klanten zijn software-vendors en organisaties die hun medewerkers een veilige toegang tot het Internet willen geven inclusief bescherming van de eigen bedrijfsinformatie en
-productiviteit. Meer informatie is te vinden op Aladdin's website: www.eAladdin.com of via de Benelux-vestiging van Aladdin in IJsselstein.

Noot voor redacties