Jaarcijfers 1999 Hooge Huys Beleggingsfondsen

Datum nieuwsfeit: 21-03-2000

Jaarcijfers 1999 Hooge Huys Beleggingsfondsen

De directie van Hooge Huys Beleggingsfondsen deelt mede, dat het totale beheerde vermogen van de vijf door haar beheerde beleggingsfondsen in 1999 is toegenomen met 59 % tot  73 miljoen (ultimo 1998:  46 miljoen). Hiervan is  18 miljoen te danken aan inleg van middelen en  9 miljoen aan koersresultaten. Een toename van het aantal uitstaande aandelen valt met name te constateren bij de mixfondsen (Optimaalfonds Nederland en Optimaalfonds Europa).

Met name de aandelenfondsen lieten uitstekende rendementsontwikkelingen zien.

Het hoogste rendement werd behaald door het Hooge Huys Aandelenfonds Europa, dat het afgelopen jaar inclusief herbelegging van het uitgekeerde dividend voor beleggers een rendement van 32,8 % realiseerde.

Het licht negatieve rendement van het Hooge Huys Vastrentend Dividendfonds Nederland is grotendeels het gevolg van de in 1999 fors gestegen kapitaalmarktrente in de eurozone.

Dividendvoorstellen over 1999

De directie van Hooge Huys Beleggingsfondsen N.V. zal de Algemene Vergadering van Aandeelhouders over 1999 voorstellen het volgende, volledig contante dividend per aandeel uit te keren:

Hooge Huys Vastrentend Dividendfonds Nederland  1,00

Hooge Huys Optimaalfonds Nederland  0,65

Hooge Huys Optimaalfonds Europa  0,35

Inzake Hooge Huys Aandelenfonds Nederland en Hooge Huys Aandelenfonds Europa is besloten om over het boekjaar 1999 geen dividend uit te keren. In verband hiermee wordt voorgesteld het behaalde resultaat geheel toe te voegen aan de overige reserves van het desbetreffende fonds.

Belangrijke data

Algemene Vergadering van Aandeelhouders
26 april 2000

Ex-dividend