Nieuwe modellen Continuum server van Stratus

Datum nieuwsfeit: 21-03-2000
STERKE VRAAG NAAR NIEUWE MODELLEN VAN
CONTINUUM SERVER MET PA-8500 PROCESSOR VAN STRATUS

-- Bestellingen voor continu beschikbare computersystemen bereiken, amper 30 dagen na introductie, een omvang van $25 miljoen;
systemen vormen nieuwe standaard voor prijs / prestatie verhouding --
Maarssen, 21 maart 2000 - Stratus Computer, leverancier van de meest betrouwbare servers ter wereld, maakt bekend dat het voor $25 miljoen aan orders heeft ontvangen voor zijn nieuwe modellen van de Stratus® Continuum® servers die gebaseerd zijn op de 360MHz PA-8500 RISC processor van Hewlett-Packard. Deze continu beschikbare servers, die vorige maand op de markt zijn geïntroduceerd, leveren gemiddeld het dubbele aan prestaties dan voorgaande modellen. Wereldwijd willen de klanten van Stratus deze toename in verwerkingscapaciteit gebruiken.

Stratus ondervindt vooral een sterke toename in de vraag naar deze systemen bij klanten in de financiële dienstverlening, maar daarnaast ook bij gebruikers uit de spel- en gokindustrie, de detailhandel en de gezondheidszorg. Met het ontwerpen en op de markt brengen van het met de PA-8500 uitgeruste Continuum-systeem, heeft Stratus opnieuw aangetoond te willen voldoen aan de groeiende behoeften van klanten, die actief zijn in uiterst bedrijfskritische omgevingen in uiteenlopende sectoren.

"Met de verbeterde prestaties die de nieuwe servers van Stratus met de PA-8500 mogelijk maken voor onze wedsystemen, zijn wij bijzonder ingenomen", vertelt Pierre Antoine Carrus, systeembeheerder bij PMC, een bedrijf dat online-wedmogelijkheden aanbiedt voor paarden- en hondenrennen in Europa en Afrika. "In ons bedrijf zou één minuut downtime een lawine aan verloren weddenschappen en gemiste inkomsten tot gevolg hebben en daarnaast het vertrouwen schaden van onze klanten - iets wat we ons absoluut niet kunnen veroorloven. Dankzij het feit dat Stratus nieuwe toepassingen met de PA-RISC processors en het HP-UX besturingssysteem heeft ontwikkeld, kunnen wij met de hoogst mogelijke betrouwbaarheid blijven voldoen aan de cruciale eisen van onze bedrijfstak, en dat tegen een verbeterde prijs/prestatie verhouding."

Klanten die onlangs tot de aanschaf van de nieuwe Stratus Continuum servers overgingen, zijn onder meer:

* Blue Cross Blue Shield

* Herzog Heine Geduld

* Nasdaq

* De Nationale Effectenbeurs van India

* PMC

* PaineWebber

* Sherwood Securities

De zes nieuwe modellen, die deel uitmaken van de Continuum 400, 600 en 1200 Series van continu beschikbare servers, ondersteunen het HP-UX(tm) UNIX® besturingssysteem en het Stratus VOS besturingssysteem. Afhankelijk van de toepassing, zijn de nieuwe processors aangeschaft en geplaatst voor een hardware-upgrade of uitbreiding van bestaande systemen.

"De toegenomen vraag van zowel bestaande als nieuwe klanten naar onze nieuwe servers op basis van de PA-8500 vormt een duidelijk bewijs van de behoefte aan een grotere verwerkingscapaciteit in bedrijfskritische toepassingsomgevingen", aldus Stephen C. Kiely, President en CEO van Stratus Computer. "Stratus voldoet al meer dan 20 jaar aan de vraag van eindgebruikers naar volkomen betrouwbare computersystemen, en het is ons vaste voornemen onze klanten te blijven voorzien van de krachtigste en meest aantrekkelijk geprijsde systemen in de markt."

Profiel Stratus
Stratus Computer, gevestigd in Maynard in de Amerikaanse staat Massachusetts, levert de beste en meest betrouwbare computerplatforms, software-oplossingen en professionele diensten voor missiekritieke bedrijfsprocessen. Stratus heeft momenteel wereldwijd meer dan 700 klanten, vooral in de financiële dienstverlening, de detailhandel, het reiswezen, de elektronische handel, de gezondheidszorg, de beveiligingssector en de spel- en gokindustrie. Veel van deze klanten zijn gezichtsbepalend in hun branche, zoals prominente Amerikaanse effectenfirma's, grote creditcardmaatschappijen, de grootste effectenbeurs in Azië, 's werelds grootste optiebeurs en 27 van de 30 grootste banken in de wereld.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Ron Heg Karin Blankers
Stratus Computer Systems BV Text 100 B.V., Amsterdam Tel.: + 31 (0) 346 582 111 Tel.: +31(0)20 530 43 46 Email: Ron (Heg@stratus.com) Email: (karinb@text100.nl)
Aan de redactie:

* Voor aanvullende informatie over Stratus Computer kunt u de Stratus homepage bezoeken: www.NL.stratus.com

###

Stratus, het Stratus logo en Continuum zijn gedeponeerde handelsmerken van Stratus Computer, Inc.
Hewlett-Packard, het Hewlett-Packard logo, HP, HP-UX en PA-RISC zijn gedeponeerde handelsmerken van Hewlett-Packard Company. UNIX is een in de Verenigde Staten en andere landen gedeponeerd handelsmerk, waarvoor uitsluitend licenties worden verstrekt door X/Open Company Limited.