Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o

Datum nieuwsfeit: 21-03-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o 21-03-2000 3e persbericht van dinsdag 21 maart 2000

Eindhoven: Oplichting
Omstreeks 20 maart is er in de omgeving van Schubertlaan bij diverse flatwoningen aangebeld en gevraagd of de bewoners lid wilden worden van een ontstoppingsbedrijf voor het luttele bedrag van Fl. 12.50 per maand. De flatbewoners nemen echter nagenoeg allemaal automatisch deel aan een ontstoppingsfonds van nog geen gulden per maand. Deze praktijk lijkt zeer veel op oplichting en mensen in de regio worden dan ook gewaarschuwd na te denken of men dit wel moet doen.
Eindhoven: Rood licht controle
Vanmiddag is er tussen 15.45 uur en 16.45 uur op rood licht gecontroleerd op de Tongelresestraat. Zeven bestuurders kregen een proces-verbaal.

Eindhoven: Aanhouding na vernieling
Een 51-jarige Eindhovenaar is dinsdagmiddag op de Edisonstraat aangehouden. De man had kort ervoor een deuk in een personenauto geschopt. Een 39-jarige Helmonder was met zijn personenauto gestopt langs de kant van de weg om op de wegenkaart te kijken. De verdachte vond dat de man op zijn invalidenparkeerplaats stond en trapte vervolgens een deuk in de auto. De verdachte is voor verhoor overgebracht naar het bureau.

Bakel: Diefstal snorfiets
Uit een stal aan het Benthem is tussen donderdag 2 maart en maandag 20 maart een snorfiets, merk Gilera, type Cita/Funny, kleur rood voorzien van het verzekeringsplaatje TPR-502, weggenomen.