British Telecom kiest Logica voor integratie van WAP

Datum nieuwsfeit: 21-03-2000
21 maart 2000
BRITISH TELECOM KIEST LOGICA VOOR INTEGRATIE VAN WAP
Logica, de internationale organisatie voor advies, systeemintegratie en software, is door British Telecom (BT) gekozen als partner voor de wereldwijde systeemintegratie van de nieuwe internationale WAP-gebaseerde draadloze internetdiensten van het Engelse bedrijf. Met WAP (Wireless Application Protocol) hebben mobiele bellers direct toegang tot het internet en tot diensten als elektronisch bankieren en mobile commerce.

BT heeft een team van partners samengesteld voor de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van een wereldwijd draadloos internet-portal, met bijbehorende applicaties. Logica zal over de hele wereld in belangrijke afzetmarkten gaan samenwerken met BT, en BT ondersteunen bij het aanbieden van WAP-diensten aan haar partners in joint ventures. Zo worden in 15 landen 63 miljoen klanten bediend.

John Coleman, directeur van de telecom-divisie van Logica: "We zijn heel blij dat we samenwerken met één van de wereldwijde marktleiders op het gebied van mobiele telecommunicatie. Het gaat om een heel belangrijke ontwikkeling in de levering van WAP-gebaseerde diensten met veel inhoud. Ik denk dat een partnership van toonaangevende bedrijven als BT en Logica van doorslaggevend belang zal zijn bij de succesvolle ontwikkeling van de volgende generaties portals op lifestyle-gebied."

Logica
Logica is een internationale organisatie voor advies, systeemintegratie en software. Logica's klanten zijn actief in diverse marktsectoren zoals financiële instellingen, energie en nutsbedrijven, telecommunicatie, overheid, transport en distributie. De 8.500 medewerkers werken verspreid over 23 landen. In Nederland telt Logica momenteel 1.000 medewerkers die verspreid over 7 vestigingen werkzaam zijn. Logica is genoteerd aan de beurs van Londen en maakt daar deel uit van de FTSE100 index, waarin de grootste beursgenoteerde bedrijven in het Verenigd Koninkrijk zijn opgenomen.

Noot voor redacties