Verwachting beursgang KPN Mobile: 8 tot 10 miljard euro

Datum nieuwsfeit: 21-03-2000
Beursgang KPN Mobile N.V. zal naar verwachting 8 tot 10 miljard euro bedragen

KPN heeft vandaag voorlopige details bekendgemaakt van de geplande beursgang van zijn mobiele activiteiten onder de nieuwe naam 'KPN Mobile N.V.' (was KPN Mobiel N.V.)

* KPN streeft naar een opbrengst tussen de € 8 en € 10 miljard
* De inschrijving op de aandelen wordt naar verwachting opengesteld vanaf eind april/begin mei

* Vroege inschrijvers krijgen voorrang bij de toewijzing
* Het is de bedoeling ook klanten van KPN Mobile bij de toewijzing voorrang te geven

* Zowel aan de Amsterdamse beurs als die van Frankfurt zal voor KPN Mobile een notering worden aangevraagd

* De beursgang wordt voorafgegaan door een omvangrijke mediacampagne die morgen van start gaat.

De beursgang

Afhankelijk van de marktontwikkelingen zal naar verwachting vanaf eind april/begin mei de inschrijving worden opengesteld op aandelen KPN Mobile. Het is de bedoeling dat de beursgang zo'n € 8 tot € 10 miljard zal bedragen. Notering van het aandeel aan de beurzen van Amsterdam en Frankfurt zal worden aangevraagd.

In lijn met het streven van KPN naar een brede plaatsing onder particulieren wordt onderzocht of aan de circa 3,6 miljoen mobiele klanten in Nederland voorrang kan worden geboden bij de toewijzing van aandelen. Ook particuliere beleggers kunnen, wanneer zij vroeg inschrijven, een betere toewijzing verwachten dan wanneer zij laat inschrijven. Nadere details zullen aan het begin van de inschrijvingsperiode bekend worden gemaakt. Ook eigen medewerkers krijgen een voorkeursbehandeling.

Een publiciteitscampagne met commercials in kranten en tijdschriften, op radio, televisie en op posters start 21 maart. Speciaal voor de beursgang wordt onder het naamnummer 0800-BELKPNM (tel: 0800-2355766) een call center ingericht waar geïnteresseerden een brochure kunnen aanvragen. Ook is op de speciale website www.kpn-mobile.com informatie te vinden. Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met:

Pers Analisten

Koninklijke KPN N.V. KPN Mobile N.V.
Mediavoorlichting Investor Relations
Marinus Potman Bart Brouwer
(+ 31 70 3435268)
(+ 31 70 3324528) Mariette
Westerwoudt
(+ 31 70 3433559)

Koninklijke KPN N.V.
Catrien van Buttingha Wichers
+ 31 70 3323986

ABN AMRO Bank N.V.
Tanno Massar (+ 31 20 6286321)

JP Morgan
Harry Hampson (+44 20 73255536)
Alex Large (+44 20 73258589)

Zoals eerder bekend gemaakt zijn ABN AMRO Rothschild en JP Morgan Securities Ltd. benoemd als Joint Global Co-ordinators en Joint Bookrunners voor de beursintroductie van KPN Mobile. Daarnaast bestaat het bankensyndicaat uit Dresdner Kleinwort Benson en Salomon Smith Barney als Senior Co-Leads; Credit Suisse First Boston, Goldman Sachs, ING Barings en Warburg Dillon Read als Co-Leads; en Cazenove, Deutsche Bank, Dexia, DG Bank/Rabo Bank, MeesPierson en West LB als Co-Managers.

KPN Mobile is een leidende Europese mobiele telecommunicatie onderneming, actief als network operator en aanbieder van diensten op het gebied van mobiele telefonie en data. Momenteel is KPN Mobile een volledige dochteronderneming van KPN. KPN is het toonaangevende Nederlandse telecommunicatiebedrijf dat alleen of in samenwerking met partners in Nederland, Europa en ook andere delen van de wereld zijn klanten een uitgebreid pakket van geavanceerde informatie en communicatiediensten aanbiedt. In november 1999 werd KPN Mobile een afzonderlijke juridische entiteit. De onderneming is met name actief in Nederland, Duitsland en België en heeft ook belangen in mobiele telecommunicatie ondernemingen in Hongarije, de Oekraïne en Indonesië.