Compaq breidt Armada Notebook PC-lijn uit

Datum nieuwsfeit: 21-03-2000
Compaq breidt Armada notebook pc lijn uit

Nummer 1 positie op totale notebookmarkt in laatste kwartaal 1999

Gouda, 21 maart 2000 - Compaq Computer B.V. annonceert nieuwe modellen binnen de Armada notebook pc lijn. Alle Armada-modellen zijn geschikt voor Windows 2000 en voorzien van de nieuwste technologie waaronder Intel SpeedStep Technology op de E500 en M700 modellen. De Armada notebook pc's geven zakelijke gebruikers toegang tot informatie wanneer zij maar willen en ongeacht de locatie.

Armada V300 - meer verwerkingskracht
De Armada V300 Serie, ontwikkeld voor de prijsbewuste gebruiker die op zoek is naar een eenvoudig te gebruiken zakelijke notebook, is nu ook beschikbaar met de nieuwe 500-MHz Intel Mobile Celeron-processor en een 13,0-inch HPA beeldscherm.

Armada M300 - lichtgewicht en hoge prestaties
De M300 is de notebook-pc binnen de Armada lijn met het laagste gewicht en de kleinste afmetingen. De Armada M300 is ontworpen voor de zeer mobiele gebruiker, zoals consultants. Door het gewicht van 1,5 kg en de afmeting van 26,4 x 22,9 x 2,3 centimeter kan deze 'ultraportable' notebook-pc gemakkelijk meegenomen worden. De nieuwe Armada M300 modellen zijn uitgerust met een Intel Mobile Pentium III 500MHz processor en geïntegreerde communicatievoorzieningen (56K V.90 modem en 10/100 Ethernet). Met de optionele mobiele uitbreidingseenheid kan de notebook-pc met één klik uitgerust worden met cd- of dvd-rom-drive, een compartiment voor de diskette-drive, extra audio-ondersteuning en volledige poortreplicatie. De Armada M300 heeft een 11,3-inch SVGA (800x600 resolutie) of XGA (1024x768 resolutie) CTFT-beeldscherm.

Armada E500 - alles-in-één
De Armada E500 notebook is ontworpen voor dagelijks, zakelijk gebruik en is nu ook verkrijgbaar met een 600-MHz Pentium III processor met Intel SpeedStep Technology. Deze technologie optimaliseert de accu-werktijd doordat de processor op een lagere kloksnelheid gaat draaien op het moment dat de notebook-pc niet op de netvoeding is aangesloten. De accu van de Armada E500 biedt standaard ongeveer 3 uur onafgebroken werktijd. Optioneel kan de notebook pc met nog twee accu's uitgerust worden, waardoor een totale accu-werktijd van 9 uur mogelijk wordt.

Armada M700 - de optimale combinatie van prestaties en mobiliteit De Armada M700 is de notebook pc voor professionele mobiele gebruikers die vragen om de hoogst mogelijke prestaties, zonder concessies te doen aan gewicht of afmetingen. Deze notebook pc is beschikbaar met een 650-MHz Pentium III processor met Intel SpeedStep Technology. Dankzij de standaard aanwezige communicatievoorzieningen (56K V.90 modem en 10/100 Ethernet) kan de gebruiker overal en altijd toegang krijgen tot de gewenste informatie.

Compaq nummer één in notebookmarkt in vierde kwartaal 1999 Volgens het onderzoeksbureau IDC, behaalde Compaq in het laatste kwartaal van 1999 een marktaandeel van 25,6 % in Nederland en 17,4 % in Europa in de totale notebookmarkt, en was daarmee in beide markten de nummer één aanbieder. Deze positie werd bereikt door de succesvolle verkoop van zowel de op de zakelijke markt gerichte Armada notebook pc's, als de voor de consumentmarkt bestemde Presario notebook pc's.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is 's werelds grootste leverancier van computersystemen. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert een breed scala aan services en hardware- en softwareoplossingen, waaronder toonaangevende oplossingen voor enterprise computing, fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, zakelijke mobiele en desktopproducten, en consumenten PC's voor de NonStop Internetwereld. Compaq-producten en

-diensten worden verkocht in meer dan 200 landen. Compaq levert haar producten en diensten voornamelijk aan het bedrijfsleven, thuisgebruikers, de overheid en onderwijsinstellingen. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

Compaq, Registered U.S. Patent and Trademark Office. Product names mentioned herein may be trademarks and/or registered trademarks of their respective companies. This release contains forward-looking statements based on current expectations that involve a number of risks and uncertainties. The potential risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially include implementation of a new model of distribution; the failure of systems associated with order fulfillment; changes in product mix; inventory risks due to shifts in market demand; continued competitive factors and pricing pressures; market responses to pricing actions and promotional programs; volatility of certain equity investments; component shortages; and instability in developing countries that may affect operations. Further information on the factors that could affect Compaq's financial results are included in its SEC filings, including the latest annual report on Form 10-K, and the latest quarterly report on Form 10-Q.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail: (Jeanette.dewilde@compaq.com) Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Marenthe de Nijs, tel. 023 - 5628208, e-mail: (marentheden@monogram.nl)