Start grote schoonmaak vuilwaterriool Zoetermeer

Datum nieuwsfeit: 21-03-2000

Start grote schoonmaak vuilwaterriool

De grote schoonmaak van het vuilwaterriool gaat weer beginnen. De firma BFI zal in de komende maanden weer in heel Zoetermeer het hoofdriool inspecteren en schoonmaken. De totale werkzaamheden zullen duren tot eind augustus.

Route werkzaamheden
Begonnen wordt bij de bedrijventerreinnen Rokkehage en Dwarstocht, waarna achtereenvolgens de wijken Rokkeveen, Driemanspolder, Meerzicht, Stadshart, Buytenwegh de Leyens, Seghwaert en Noordhove aan bod komen.

Om overlast te voorkomen worden bewoners en bedrijven ongeveer één week van tevoren door middel van een brief op de hoogte gebracht. Ook kunt u in uw wijkpost de tekening inzien waarop de uit te voeren werkzaamheden staan ingetekend.

Voorzorgsmaatregelen
Het schoonmaken gebeurt onder druk. Hierdoor kan het gebeuren dat via sommige huisaansluitingen het rioolwater met kracht uit het toilet (zowel boven als beneden) spuit.

Om dit te voorkomen wordt u verzocht 's morgens, of zodra u de wagens in de straat ziet, het WC-deksel te sluiten en met iets te verzwaren, of het toilet met bijvoorbeeld een vuilniszak af te sluiten en dicht te binden. Ook is het nodig de mensen van de firma BFI bij de inspectieputten in de straat kunnen komen. Deze putten zijn te herkennen aan de grote, ronde deksels op straat. Het is dus belangrijk dat deze deksels vrij toegankelijk zijn.

Informatie
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de wijkpost in uw wijk of, elke werkdag tussen 08.00 en 09.30 uur, bellen met telefoon (079) 346 9635. Vanzelfsprekend kunt u ook tijdens de openingsuren altijd even bij uw wijkpost binnenlopen!

Gemeente Zoetermeer © March 2000

Last update: 21 March 2000 (14:30)