Erik de Zwart onderstreept belang e-commerce voor mkb

Datum nieuwsfeit: 22-03-2000
Compaq

Erik de Zwart onderstreept belang e-commerce voor mkb

Tijdens het jaarlijks Nationaal MKB Congres zal Erik de Zwart (directeur Radio 538) ondernemers toespreken over het belang van e-commerce voor het midden- en kleinbedrijf. Deze topondernemer geeft zijn visie en deelt de succesfactoren in het omzetten van de automatisering als kostenpost naar een winstbron. Het congres, dat 22 maart in de Jaarbeurs Utrecht plaats heeft, staat in het teken van de opkomst van internet en e-commerce.

Het Nationaal MKB Congres staat dit jaar in het teken van "winstgevend ondernemen" in een digitaal tijdperk. In de themasessie Automatisering gaat Erik de Zwart in op hoe een ondernemer zijn personeel bewust maakt van het nut van elektronisch zakendoen en geeft hij tips voor een succesvol gebruik van e-commerce. Vervolgens spreken Patrick van Zandvoort (directeur Keekaboo) en Wijnand Jongen (directeur Macropolis) over de gevolgen van de explosieve opkomst van internet en e-commerce voor bedrijven uit het midden- en kleinbedrijf. Hierbij gaan beide sprekers in op het ontwikkelen van een e-commerce strategie voor het bedrijf. Bovendien besteden zij stapsgewijs aandacht aan de implementatie van deze strategie voor zowel de lange als de korte termijn.

In de andere 5 themasessies wordt ook aandacht besteed aan de razendsnelle opkomst van internet en e-commerce. Theo Schellekens (oud-directeur Wehkamp) en Rick van Boekel (general manager Bol.com) geven antwoord op de vraag hoe internet als marketinginstrument kan worden ingezet. Arnoud van Onna (general manager World Online) geeft uitleg over de commerciële toepassingen van internet. Tenslotte gaan Wiliam Smit en Wieger de Bruin (Strategiegroep Nationaal Bedrijfsleven PricewaterhouseCoopers) in op de financiële consequenties van elektronisch zakendoen.

Overheid en MKB
Het Nationaal MKB Congres wordt afgesloten met een discussie tussen dhr. Gerrit van der Valk (oprichter Van der Valk-hotels), minister A. Jorritsma (Economische Zaken), staatssecretaris Vermeend (Financiën) en voorzitter J. de Boer (MKB-Nederland) over de toekomst van het MKB. Onder leiding van tv-presentator Victor Deconinck (Twee Vandaag) wordt gesproken over de topproblemen in het midden- en kleinbedrijf, de macht van het grootbedrijf en de invloed van de politiek. Met hun aanwezigheid onderstrepen minister Jorritsma en staatssecretaris Vermeend het belang van het MKB voor de Nederlandse economie en samenleving.

Partners
Gezien het strategische belang voor ondernemingen van de ontwikkelingen rond electronisch zakendoen hebben Microsoft, Exact software en Compaq besloten dit congres volledig te ondersteunen.

Meer informatie?
Indien u wilt weten wat de laatste ontwikkelingen zijn en hoe u hier als ondernemer op in kunt spelen dan kunt u via de link rechtsboven aan de pagina nu alvast kaarten te reserveren.