Congres bespreekt verschillende visies innovatiemanagement

Datum nieuwsfeit: 22-03-2000
Geachte redactie,

hierbij ontvangt u een persbericht m.b.t. een congres dat 22 maart georganiseerd wordt op de Katholieke Universiteit Nijmegen.

met vriendelijke groet,

Patrick Struijker Boudier Dienst Communicatie en Marketing KUN

Nijmegen, 17 maart '00

Lezingen, debat, workshops en informatiemarkt

CONGRES BESPREEKT VERSCHILLENDE VISIES INNOVATIEMANAGEMENT

Woensdag 22 maart organiseert studievereniging Synergy van de Faculteit der Beleidswetenschappen het congres 'Innovatiemanagement, een bevlogen proces'. Tijdens dit congres zullen sprekers van verschillende grote bedrijven hun visie geven op de invloed en hun aanpak van innovatiemanagement. Verder worden er workshops georganiseerd en is er een informatiemarkt waar deelnemers kennis kunnen maken met bedrijven die zich op deze dag presenteren. Het congres vindt plaats in het Collegezalen-complex van de Katholieke Universiteit Nijmegen van 08.45 tot 17.00 uur.

In het ochtendprogramma worden drie lezingen gegeven. De sprekers zullen tijdens de lezingen ingaan op de aanpak van innovatie in bedrijven uit verschillende sectoren. De eerste lezing wordt gegeven door de heer J. van der Ster, Regional Distribution Manager bij Albert Heijn. De volgende wordt verzorgd door de heer Ir. Th.J.M. van Brunschot, directeur zorg- en inkomensverzekeringen bij OHRA. De heer Ir. P. van der Ploeg, Hoofd Marketing en Verkoop bij Nuon TB sluit de lezingenreeks af. Aansluitend aan de lezingen is er een debat waarbij de aanpak van innovatiemanagement van de bedrijven vergeleken wordt door experts van de Nijmegen Business School. Waar zijn er overeenkomsten te ontdekken bij deze aanpak en waar liggen juist de verschillen?

Tijdens de lunch wordt er een informatiemarkt georganiseerd waar de deelnemers van het congres kennis kunnen maken met verschillende bedrijven. Hier kan men meer te weten komen van verschillende vakgebieden en van de mensen die hierin werkzaam zijn door een gesprek aan te gaan met een vertegenwoordiger van het bedrijf.

In het middagprogramma worden verschillende workshops georganiseerd. De verschillende thema's hiervan hangen samen met innovatiemanagement. Bij deze workshops kan men hetgeen dat geleerd is in het ochtendprogramma, in de praktijk brengen. Bedrijven die deelnemen zijn: Simagine Management Support, T.N.T. Post Groep, Ernst & Young, KPMG, Pink Elephant, Incontext, dr. P.H.J. Hendriks van de Nijmegen Business School en dr. D.J. Vriens van de Nijmegen Business School.

Synergy is verbonden aan de Nijmegen Business School van de Katholieke Universiteit Nijmegen. De studievereniging organiseert ieder jaar een congres dat niet alleen toegankelijk is voor studenten, maar ook voor medewerkers van verschillende universiteiten en mensen uit het bedrijfsleven.

Congres innovatiemanagement, woensdag 22 maart

Plaats: Collegezalencomplex, Mercatorpad 1 Tijd: 08.45 - 17.00 uur Voor meer informatie en voor inschrijvingen kan men contact opnemen met studievereniging Synergy (024) 63 15 598 Website: www.kun.nl/synergy/congres

Dagprogramma Synergy Congres Innovatiemanagement

Vanaf 8.45 uur Ontvangst