Uitreiking stimuleringsprijzen sporters met handicap

Datum nieuwsfeit: 22-03-2000

STICHTING PROMOTIE DEN HAAG

Erica Terpstra Reikt Stimuleringsprijzen Uit

Erica Terpstra Reikt Stimuleringsprijzen Uit Aan Talentvolle (Top)Sporters Met Een Handicap In Kader Paralympics

Den Haag, 21 maart 2000
Tijdens de bijeenkomst van het Olympisch Business Netwerk op woensdag 22 maart a.s. in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk worden door Erica Terpstra, bestuurslid NOC.NSF, een aantal stimuleringsprijzen uitgereikt aan een talentvolle sporter en sportster met een handicap uit het werkgebied van het Olympisch Steunpunt Regio Den Haag. Voor deze bijeenkomst zijn 4 talentvolle sporters van de Nederlandse Bond voor Aangepaste Sporten (Nebas) genomineerd. Zij hebben het afgelopen jaar aansprekende resultaten bereikt. Genomineerd zijn: Anne Marie van de Besselaar uit Pijnacker (wedstrijdzwemmen), Bernadette Massar uit Delft (wedstrijdzwemmen), Berry Kost uit Den Haag (rolstoeltennis) en Youssef El Arkoubi uit Den Haag (voetbal). De prijzen in de vorm van faciliteiten, worden beschikbaar gesteld door K-Swiss en het Olympisch Steunpunt.
Verder zal tijdens deze bijeenkomst Cees Vervoorn, Chef de mission van de Paralympics een presentatie houden over de Paralympics in Sydney 2000 (18 - 29 oktober).
Aansluitend is er een Rolstoeldans demonstratie van de Europees Kampioenen en wordt een Rolstoelbastketbaldemonstratie door een aantal sporters van het Nederlands team gegeven.

De afgelopen jaren is in nauwe samenwerking met NOC.NSF hard gewerkt aan de opzet en organisatie van het Olympisch Netwerk. Dit netwerk omvat een breed scala aan begeleidingsfaciliteiten, waaronder sporttechnische-, sportmedische, maatschappelijke en organisatorische zaken. Kortom alles waar een (top)sporter in zijn of haar carrière tegenaan loopt, met het doel deze ambitieuze sporters vanaf het moment dat het talent is ontdekt optimaal te kunnen begeleiden De komende vijf jaar wil het Olympisch Steunpunt Regio Den Haag talenten binnen de regio (rond Leiden, Gouda en Alphen a/d Rijn en in Haaglanden) op weg helpen naar de top (o.a. Olympische Spelen en Paralympics in 2004). Om dit financieel mogelijk te maken is een Business Club opgezet. Dankzij onder andere de sponsoring van Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk is het mogelijk de Business Club bijeenkomsten te organiseren. Tijdens de bijeenkomst kunnen bedrijfsleven, overheid en sport(ers) elkaar op informele wijze ontmoeten.
Elke bijeenkomst krijgt een ander thema. Op woensdag 22 maart a.s. zal de bijeenkomst in het teken staan van Topsporten met een Handicap en wordt verzorgd door de Nederlandse Bond voor Aangepaste Sporten (Nebas).

Noot voor redacties