Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: regio Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 22-03-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 22-03-2000 3e Persbericht 22 maart 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Drugsoverlast aangepakt
Woensdagmiddag en woensdagavond zijn door de politieafdeling van Woensel Noord 8 personen ( variërend van 14 tot 45 jaar) aangehouden die bij twee woningen in de Planetenlaan drugs hadden gekocht. Bij de aangehouden personen werden kleine hoeveelheden cocaïne variërend van 0,5 tot 2 gram aangetroffen. De drugs werden gekocht bij twee woningen aan de Planetenlaan. De buurt ondervond al enige tijd ernstige overlast van de drugshandel. Een 33-jarige Eindhovenaar, die als klant bij de actie werd aangehouden, teisterde de buurt al langer met zijn agressieve rijgedrag. Toen de politie hem wilde controleren ging hij er vandoor. Na een korte achtervolging, waarbij hij als een wilde door de wijk reed, werd hij achterhaald en aangehouden. Hij bleek in het bezit van vier bolletjes cocaïne van elk 0,5 gram. Bij de huiszoekingen in de woningen vond de politie 20 gram cocaïne en een kleine hoeveelheid softdrugs. In een woning werd een hennepkwekerij met 147 planten aangetroffen. De kwekerij is ontmanteld en de planten en materialen worden vernietigd. Ook enkele duizenden guldens handelsgeld is in beslaggenomen. De bewoners, 39- en 20 jaar oud, zijn in verzekering gesteld.

Eindhoven: Aanrijding tussen twee fietsers
Een 52-jarige vrouw uit Veldhoven is woensdagavond rond 20.00 uur gewond geraakt bij een aanrijding op de kruising Sterrenlaan en Oortlaan. De vrouw fietste op de ventweg van de Sterrenlaan en sloeg rechts af de Oortlaan in. Een 11-jarige meisje fietste daar aan de verkeerde kant. De twee botsten tegen elkaar. De vrouw is met letsel aan haar ribben naar het St Joseph ziekenhuis gebracht.
Asten: Brandstichting
Dinsdagavond rond 21.00 uur is er op een circusterrein aan de Lienderweg in Asten brand gesticht. Wasgoed dat aan een lijn tussen twee caravans hing te drogen werd in brand gezet. Een van de twee caravans vatte vlam en een deel van die caravan smolt weg. Er ontstond voor ongeveer f.1500,- schade.

Geldrop: Bromfietscontrole
Woensdagmiddag is in de Laan Der Vier Heemskinderen een bromfietscontrole gehouden. Acht bromfietsers kregen een bon omdat ze geen helm droegen. Vier kregen een bon omdat ze te snel reden en eentje bleek niet te zijn verzekerd.

Son: Snelheidscontrole
Woensdagmiddag tussen 13.30 uur en 16.00 is in Son op de Hendrik Veenemanstraat een snelheidscontrole gehouden. Er zijn 1610 voertuigen gecontroleerd waarvan er 210 op de bon gingen. De toegestane maximum snelheid is daar 50 km/u. De snelste reed echter 105 km/u.
De Rips: Snelheidscontrole
Bij een snelheidscontrole in De Rips op de Stippelberg zijn woensdagmiddag tussen 15.40 uur en 17.00 uur 64 bekeuringen uitgeschreven. Er werden 637 voertuigen gecontroleerd en de snelste van hen reed 134 km/u in plaats van de toegestane 80 km/u.
Helmond: Insluiping
Woensdagmiddag heeft een nog onbekend man kans gezien bij een bedrijf aan de Graandijk in Helmond binnen te komen en daar een geldkistje met f. 150,- buit te maken. Verschillende personeelsleden hadden de man zien lopen maar dachten dat hij een chauffeur van een bedrijf was die daar voor het bedrijf moest zijn. Korte tijd later bleek uit de kantine van het bedrijf het geldkistje weg te zijn en jassen en tassen in het kleedlokaal waren doorzocht.