Beers Nutzfahrzeuge succesvol in Duitsland

Datum nieuwsfeit: 22-03-2000

Beers Nutzfahrzeuge succesvol in Duitsland

(22-3-2000)

Sinds eind 1999 heeft Beers haar 7 vestigingen van de Duitse dealerorganisatie onder de naam Beers Nutzfahrzeuge één identiteit gegeven. Beers Nutzfahrzeuge, met dealervestigingen in Bochum, Kerpen, Keulen, Lüdenscheid, Münster, Osnabrück en Hannover, heeft in het afgelopen jaar goede resultaten geboekt. Het aantal registraties in
1999 bedroeg 950 eenheden; dit is een stijging van niet minder dan 44% t.o.v. het voorgaande jaar. Ook het marktaandeel in het gebied van Beers Nutzfahrzeuge steeg daardoor fors tot 10,2% in 1999 en komt daardoor boven het landelijk gemiddelde marktaandeel van Scania. Inmiddels wordt een kwart van alle Scania verkopen van de gehele Beers-organisatie gerealiseerd door Beers Nutzfahrzeuge. Illustrerend voor het succes is de recente order voor 450 Scania's die drie grote transportbedrijven in een gezamenlijke bestelling hebben geboekt. Scania is in Duitsland al enige jaren het grootste importmerk (boven
16 ton GVW).

Ook op het gebied van uitbreiding van de dealerorganisatie en verdere modernisering van de panden timmert Beers Nutzfahrzeuge hard aan de weg. In het derde kwartaal opent Beers met een nieuwbouwpand te Aken haar achtste vestiging in Duitsland. De nieuwe vestiging, met 6 doorrijpoorten, 2 smeerputten en verder voorzien van de modernste faciliteiten op het gebied van vrachtauto-onderhoud, wordt gebouwd op een terrein van 7.800 m2. Het pand komt op een zichtlocatie direct gelegen aan de A4 ter hoogte van het "Aachener Kreuz" en de verbinding met de A44. In Münster is men reeds gestart met de nieuwbouw van een vestiging ter vervanging van het huidige onderkomen. De totale aangekochte oppervlakte bedraagt 11.500 m2. Het nieuwe pand bevat 7 doorrijpoorten, 2 smeerputten en, net als het pand in Aken, ruime was/douchevoorzieningen voor de chauffeurs. Aangezien in het pand in Münster ook de rayondirectie en de verkoop zetelt, wordt daar ook in diverse kantoorfaciliteiten voorzien. Ook dit pand komt op een zichtlocatie direct aan de A1 Keulen-Hamburg, ter hoogte van de afslag Münster Nord. Tenslotte wordt de bestaande werkplaats in Bochum binnenkort uitgebreid met een extra doorrijpoort en worden de faciliteiten van de APK-straat verder uitgebreid. Beers Nutzfahrzeuge werkt in haar rayons nauw samen met 15 servicesteunpunten en bestrijkt een gebied dat geografisch net zo groot is als geheel Nederland.

Alle vestigingen in Duitsland zijn thans aangesloten op de automatiseringssystemen van de Nederlandse dealerorganisatie. Dit houdt in dat de voertuighistorie van het wagenpark van zowel de Duitse als de Nederlandse klanten bij iedere vestiging bekend is en dat de klant ook in iedere vestiging voor onderhoud terecht kan. Dit betekent een aanzienlijke flexibilisering; niet alleen voor klanten in de grensstreek maar ook voor klanten die veel gebruik maken van de belangrijke Oost-West transitroutes.

Ook op andere fronten zijn de organisatorische opbouw en de gevolgde procedures van de Nederlandse organisatie, waarvan het succes in de praktijk is bewezen, toegepast op de Duitse dealers. Zo biedt Beers Deutschland Dienstleistungen inmiddels in iedere vestiging de klant het volledige pakket ondersteunende diensten (leasing en financiering, vehicle management, reparatie- en/of onderhoudscontracten, verhuur, etc.) dat hij van Beers gewend is. Het Beers Full Service concept is inmiddels dan ook in Duitsland een begrip en draagt in aanzienlijke mate bij aan de resultaten.