Softwarebedrijf Tridion vestigt zich in Groot-Brittannië

Datum nieuwsfeit: 22-03-2000
Tridion vestigt zich in Groot-Brittannië

Nederlands bedrijf leidt Britse marketeers het digitale tijdperk binnen

Amsterdam/Londen, 22 maart 2000 - Tridion gaat activiteiten ontplooien in het Verenigd Koninkrijk. Het product DialogServer is met directe ingang beschikbaar op de Britse markt. De Amsterdamse producent van internetsoftware heeft een vestiging in Bracknell geopend waar lokale service en ondersteuning wordt geboden.

Tridion maakt 'e-marketing' mogelijk, de strategie waardoor grote ondernemingen via het Web hun wereldwijde naamsbekendheid op consistente wijze profileren en persoonlijke, interactieve zakenrelaties onderhouden met lokale klanten. Dit type webmarketing is van steeds groter belang omdat internetgebruikers graag actuele, gepersonaliseerde informatie voorgeschoteld krijgen die echt op hen is toegesneden.

E-marketeers in Groot-Brittannië zien zich om twee redenen voor een uitdaging gesteld. In de eerste plaats omdat meer dan 75 procent van de webgebruikers bij het vinden van een anderstalige site op zoek gaat naar een Engelse versie of de site helemaal verlaat. In de tweede plaats zal de hoeveelheid niet-Engelstalige webcontent de komende drie jaar naar verwachting meer dan verdubbelen - van 20 procent op dit moment tot meer dan 50 procent in 2003.

"Effectieve e-marketing draait om één ding: je merk interessant maken voor lokale doelgroepen door websites weliswaar centraal te beheren maar daarbij lokale organisaties wel de flexibiliteit te bieden om de informatie aan te passen aan de lokale situatie," aldus CEO Paul Konijnendijk van Tridion. "Tridion helpt ondernemingen consistentie in de merkvoering te brengen en een uniforme boodschap uit te dragen, rekening houdend met lokale culturen, markten, talen en munteenheden."

"Steeds meer organisaties realiseren zich dat hun aanwezigheid op het Web een cruciale plaats verdient in het totaal aan marketingactiviteiten," aldus Jeffrey Mann, International Vice President Electronic Business Strategies van META Group. "E-marketingsoftware zoals die van Tridion is essentieel om B2N ('Business to Nobody') te voorkomen, projecten waarbij verouderde en slecht verzorgde informatie wordt gericht op niemand in het bijzonder." "Om te overleven in de nieuwe economie is het noodzaak om persoonlijke, interactieve klantrelaties via het Web te initiëren en te onderhouden. Toch zijn de meeste websites niet afgestemd op een gevarieerde doelgroep," aldus managing director Furqan Shakir van Tridion UK. "Tridion wil bedrijven in Groot-Brittannië helpen internationale websites te bouwen en te onderhouden. Om effectief te zijn moet zo'n website relevant zijn voor lokale doelgroepen en real-time updates mogelijk maken. Het resultaat: goed geïnformeerde, tevreden klanten die blijven terugkomen."

Ook Ericsson, een van 's werelds grootste aanbieders in de telecomsector, heeft DialogServer geïmplementeerd. In de afgelopen jaren is het bedrijf zo gegroeid dat het nu actief is in 140 landen. "We hadden een systeem nodig dat structuur, consistentie en doelmatigheid kon brengen in onze on line activiteiten," vertelt Lars-Goran Hedin, hoofd Corporate Editorial Office van Ericsson. "Onze web presence groeide in razend tempo en we kwamen er gaandeweg achter dat onze berichtgeving op belangrijke punten tegenstrijdig was. Toen was het tijd om te investeren in een geavanceerd systeem voor websitebeheer dat eenvoudig te implementeren was en zou kon meegroeien met onze on line presence."

Over Tridion B.V.
Tridion is een snelgroeiend Europees Internetsoftwarebedrijf, gevestigd in Amsterdam. De oplossingen van Tridion zijn bij uitstek geschikt voor bedrijven die het Internet willen gebruiken om omzetgroei te realiseren, winstgevende en langdurige relaties met klanten op te bouwen en hun concurrentiepositie te versterken. Enkele gerenommeerde internationale organisaties die DialogServer van Tridion gebruiken als basis voor hun Internetactiviteiten zijn Ericsson, Wolters Kluwer, VISA International, KLM, Scania, Intergamma, en het Ministerie van Defensie. Voor meer informatie kunt u de website bezoeken: www.tridion.com.
Voor meer informatie:
Tridion B.V. Brodeur Schoep & Van der Toorn
Scott Behles Ingrid Mooij
Tel: +31 20 201 0500 Tel: 020 - 487 40 00
E-mail: (scott.behles@tridion.com) E-mail: (ingrid.mooij@svdt.nl)