InterPlein verkiest EUBOS tot beste hypotheeksite

Datum nieuwsfeit: 22-03-2000
InterPlein verkiest EUBOS tot beste hypotheeksite

Amsterdam, 22 maart 2000 ? Internetonderneming InterPlein heeft de site van internet-hypotheekdienst EUBOS verkozen tot beste hypotheeksite. Dat maakte ir. Stefan Rooyackers, directeur van InterPlein, bekend tijdens het negende HypothekenEvent. De uitverkiezing is het resultaat van een benchmark van hypotheeksites, waaruit EUBOS ?met een totaalcijfer van 9.0? als beste naar voren kwam.

Het onderzoek van InterPlein naar hypotheeksites bestond uit een beoordeling van ruim 80 sites waaronder die van ABN AMRO, ABP, Delta Lloyd, EUBOS, ING Bank en Nationale-Nederlanden. De sites werden beoordeeld op 51 aspecten zoals gebruikersvriendelijkheid, privacy van de bezoeker, vermelding van polisvoorwaarden, snelheid, klantgerichtheid en het kunnen maken van online berekeningen. Op dit laatste aspect en de algehele indruk die de site oproept behaalde EUBOS de maximale score.

Frank van Rijn, directeur van EUBOS, is blij met de erkenning: "EUBOS hecht als online hypotheekaanbieder grote waarde aan de website en de mogelijkheid snel en veilig via het internet hypotheken te verstrekken. Als we bij zo'n uitgebreid onderzoek als beste worden beoordeeld, zijn we blijkbaar op de goede weg. Dat zien we ook aan onze bedrijfsresultaten. We hebben sinds onze introductie eind 1999 tientallen aktes afgesloten en vele offertes ondertekend. Bij elkaar gaat dat om een enorm hypothecair vermogen."

Het HypothekenEvent wordt jaarlijks georganiseerd door het Institute for International Research en richt zich op spelers op de hypothecaire markt, zoals hypotheekmanagers en -adviseurs. Dit jaar vond de conferentie plaats op 21 en 22 maart in het Hilton Hotel Amsterdam. De beoordelingen van de hypotheeksites zijn te bestuderen op www.hypotheekplein.nl onder het kopje 'verstrekkers'.

Over EUBOS

EUBOS.NL is de eerste complete internet-hypotheekdienst in Europa. Nederlandse

consumenten kunnen hiermee geheel online een hypotheek aanvragen en gehonoreerd

krijgen zonder tussenkomst van intermediairs. Consumenten betalen daardoor geen

afsluitprovisie en profiteren daarnaast van een lage rente en een korting voor

de benodigde handelingen bij de notaris. Met dit aanbod richt Bank of Scotland

zich op klanten die gemak, privacy, snelle service en waar voor hun geld willen

bij het afsluiten van een hypotheek. EUBOS.NL werd in november 1999 door Bank of

Scotland in Nederland geïntroduceerd. Bank of Scotland is één van 's werelds

oudste banken en een toonaangevende hypotheekverstrekker in Groot-Brittannië.

De volledig Nederlandstalige website is te vinden op www.eubos.nl.

Voor meer informatie:

Schoep & Van der Toorn