Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 22-03-2000

22 maart 2000

\'Eetpiraat\' slaat toe
SCHIEDAM -- Dinsdagavond consumeerde een 43-jarige Rotterdammer in een restaurant aan de \'s-Gravelandseweg in z\'n eentje voor 105 gulden aan diverse lekkernijen, complimenteerde de kok en het overig personeel en vroeg toen de bedrijfsleider even bij hem te komen zitten. De man bekende helaas geen rooie cent te hebben, maar nogmaals de aan hem geserveerde maaltijd was heerlijk. De Rotterdammer werd vervolgens aangehouden door politiepersoneel van het district Schiedam, die hem insloten. Na hem ook even te hebben nagetrokken bleek de man als \'De Eetpiraat\' heel veel keren voor hetzelfde feit voor te komen.
(A. Geelof)

Twee jongens bekeurd na bekladden muur
SCHIEDAM -- Dinsdagmiddag omstreeks kwart voor drie kwam bij de politie van het district Schiedam de melding binnen dat twee jongens een muur hadden beklad in de Paulus Buijsstraat. De twee Schiedammers, van 15 en 16 jaar oud, werden aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Daar bleek dat ze in eerste instantie valse namen en adressen hadden opgegeven, waarvoor ze bekeurd werden. Voor het bekladden van de muur worden de jongens doorverwezen naar het Bureau Halt.

Winkeldief aangehouden
SCHIEDAM -- Dinsdagmiddag omstreeks half vier hielden politiemensen van het district Schiedam op aanwijzing van winkelpersoneel in winkelcentrum De Nieuwe Passage een 39-jarige Rotterdammer aan op verdenking van winkeldiefstal. De man had even tevoren bij een drogist in de Hoogstraat 15 pakjes scheermesjes weggenomen. Bij zijn fouillering bleek hij tevens in het bezit van een vlindermes. De man is overgebracht naar het politiebureau en in verzekering gesteld. Hij wordt vandaag voorgeleid voor de officier van justitie.