UnitedConsumers: Automobilisten melden zich massaal aan

Datum nieuwsfeit: 23-03-2000

Automobilisten melden zich massaal aan

Gesprekken met oliemaatschappijen kunnen beginnen

EINDHOVEN, 23 MAART - Binnen 10 dagen hebben zich de eerste 10.000 automobilisten ingeschreven bij UnitedConsumers.com. Het internetbedrijf UnitedConsumers.com bundelt de vraag van consumenten om inkoopkorting te realiseren op brandstof. Door het succes in het aantal aanmeldingen kunnen de onderhandelingen met de oliemaatschappijen versnelt van start gaan. Verder verwacht UnitedConsumers aan het einde van dit jaar naar 100.000 aanmeldingen door te groeien.

Per saldo overtreft het aantal aanmeldingen tot nu toe de verwachtingen, die uitgingen van 10.000 inschrijvingen per maand. Ook krijgt UnitedConsumers veel adhesiebetuigingen. Voor de consument komt het initiatief als geroepen, zo blijkt.

De gemiddelde leeftijd van de deelnemers is veertig jaar, zo blijkt uit een eerste inventarisatie. Tweederde is man. UnitedConsumers krijgt niet alleen aanmeldingen van particulieren, maar ook van bedrijven die enkele tot tientallen autogebruikers willen aanmelden.

UnitedConsumers verwacht dat de komende weken het aantal inschrijvingen verder toeneemt. Hoe meer inschrijvingen hoe hoger het inkoopvolume en daarmee de uiteindelijke korting voor de aangemelde deelnemers zelf.

Inmiddels zijn ook de eerste goede doelen zoals; Het Rode Kruis en De Nederlandse Hart Stichting bekend. Hiernaar kunnen de deelnemers, als alternatief voor storting op eigen rekening, vrijwillig spaartegoed over maken.

Hoe werkt UnitedConsumers?
Wie per jaar voor meer dan 2.500,- gulden brandstof afneemt (= 12.500 km benzine, diesel 20.000 km, LPG 27.500 km), kan zich gratis aanmelden via de website www.UnitedConsumers.com. UnitedConsumers bundelt de vraag en sluit een volume contract af met een van de vier grote en landelijk dekkende oliemaatschappijen in Nederland. In dat contract krijgen de deelnemers fikse kortingen, die wel 5x keer hoger liggen dan de bestaande spaarsystemen (Airmiles, Free Bees, etc.). De betrokken oliemaatschappij krijgt op zijn beurt duizenden nieuwe vaste klanten. Dat deze klanten ook extra omzet binnenbrengen door winkelverkopen bij de pomp, zorgt ervoor dat alle betrokken partijen met dit concept gebaat zijn.
Vijf gulden per tankbeurt
Als het volumecontract met de oliemaatschappij is gesloten, krijgen de deelnemers een UnitedConsumers Card. Met het tonen van deze kaart krijgen de UnitedConsumers deelnemers korting op de door hen getankte benzine, diesel of LPG. Dit is al gauw vijf gulden per tankbeurt. Deze korting wordt omgezet in een spaartegoed. Dit spaartegoed wordt 2 keer per jaar, in juni en december, uitgekeerd op bank- of girorekening van de deelnemer zelf. De vijf gulden aanmeldkosten worden verrekend met de eerste spaartegoeden.
EINDE PERSBERICHT

NOOT AAN DE REDACTIE: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bas Poell of Paul van Selms: tel: (040) 235 0560 of
www.UnitedConsumers.com/pers (usercode: pers; password: press).