Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Samenwerking maandblad VT Wonen en Bloemenbureau Holland

Datum nieuwsfeit: 23-03-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Bloemenbureau Holland

Persberichten - 2000



23-03-2000

Samenwerking maandblad VT Wonen en Bloemenbureau Holland

Goede resultaten kamerplanten-special "Nieuw Groen"

Leiden - "Nieuw Groen", het sfeerboekje dat bij de februari-editie van het maandblad VT Wonen is meegezonden, is positief ontvangen. Dit blijkt zowel uit de reacties vanuit de sector als uit onderzoek dat het Productschap Tuinbouw, in opdracht van Bloemenbureau Holland, heeft verricht. In samenwerking met VT Wonen ontwikkelde Bloemenbureau Holland deze kleurrijke special om de lezer ideeën te geven voor het gebruik van kamerplanten in het interieur.

Resultaten
Het onderzoek is verricht onder abonnees van VT Wonen. De kleurrijke sfeerbeelden blijken een belangrijke inspiratiebron. 27 procent van de VT Wonen abonnees heeft naar aanleiding van deze special, planten gekocht of is van plan dit te gaan doen. De spontane bekendheid onder de abonnees bedraagt 36 procent. De lezers beoordelen de special met een zeven gemiddeld. Waardering is er vooral voor de leesbaarheid en de overzichtelijkheid. Hiernaast scoren de in het boekje gepresenteerde planten en de mate van inspiratie hoog. Opmerkelijk is dat 96 procent van de lezers het boekje heeft bewaard of aan anderen heeft gegeven.

Verspreiding
De totale oplage bedroeg 800.000 exemplaren, een recordoplage in vergelijking met soortgelijke coproducties van Bloemenbureau Holland met consumentenbladen, zoals Libelle en Margriet. Naast de verspreiding van 300.000 exemplaren met VT wonen, zijn zes Nederlandse bloemenveilingen, negen cash & carry's en ruim 600 tuincentra voorzien van de specials en bijbehorend presentatiemateriaal. Ook worden de verhuisboxen van Felicitas het gehele jaar voorzien van een exemplaar.
Positieve reacties
De geïntegreerde aanpak wordt door zowel de groot- als detailhandel zeer op prijs gesteld. Mede door de herkenning van soortgelijke acties zoals met Margriet en Libelle zijn de reacties vanuit de sector zeer positief. Voorafgaand aan de verspreiding zijn veilingen, cash & carry's en tuincentra over de special geïnformeerd. Dit resulteerde in uitgebreide productpresentaties, zoals bij tuincentrum De Huifkar in Mijdrecht. "Acties als deze maken de consument bewuster van het gebruik van kamerplanten als onderdeel van het interieur. Door hier op de winkelvloer goed op in te spelen, met de juiste pot-plant combinatie en presentatie, is de klant makkelijker te verleiden," aldus de heer R. Groenewegen, directeur van tuincentrum de Huifkar.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie