Reactie Roda J.C. op artikel Limburgs Dagblad over korting

Datum nieuwsfeit: 23-03-2000

Roda JC

Reactie Roda J.C. n.a.v. krantenartikel in LD

Roda J.C. heeft met grote verbazing kennis genomen van het Roda-artikel in het Limburgs Dagblad van woensdag 22 maart jl. Dit incorrecte en incomplete artikel heeft bij de potentiële bezoekers van Roda J.C. voor de nodige discussie gezorgd. De directie van Roda J.C. heeft via een schrijven aan het Limburgs Dagblad haar ongenoegen laten blijken. Langs deze weg de inhoud van dit schrijven en wellicht dat het voor de nodige opheldering zorgt.

Brief directie Roda J.C. aan het Limburgs Dagblad.

Bij het bedenken en uitwerken van een stadionconcept voor ons nieuwe stadion stonden een aantal aspecten centraal. Wij vonden en vinden belangrijk dat ons stadion laagdrempelig wordt, d.w.z. grote groepen uit onze samenleving moeten de weg naar het stadion kunnen vinden. Wij willen familie- en kindvriendelijkheid hoog in het vaandel voeren en bovenal moest het stadion, alhoewel qua comfort onvergelijkbaar met onze huidige stadionsituatie, toegangsprijzen kennen die het voor zoveel mogelijk mensen mogelijk maakt de gang naar het stadion te maken. De eerste reacties van zowel onze beide supportersverenigingen alsook van seizoen- en clubcardhouders op de inloopdag van 18 maart jl. leren ons dat wij in het bovenstaande redelijk tot goed zijn geslaagd.

U suggereert middels de titel "Roda J.C. geeft ambtenaren korting" en de inhoud van voornoemd artikel dat wij ambtenaren van de Parkstad Gemeenten een korting aanbieden. Niets is minder waar. Bij de realisatie van het stadionconcept hebben wij ervoor gekozen een 8-tal vakken aan de Oostzijde van het stadion te reserveren voor zogenaamde bedrijfsarrangementen. Dat wil zeggen dat wij werkgevers in onze provincie in de gelegenheid stellen om complete vakken, met tussen de 200 en 314 stoelen elk, te kopen tegen een seizoenkaartprijs van f 170 per kaart. Het afnemen van een compleet vak is hierbij geen richtlijn voor de werkgever, echter een verplichting. Dit betreft dus geen korting, echter een bewuste keuze voor een lage prijsstelling op de Oost-tribune. Een lage prijs, of zo u wilt korting, zoals die wij ook hanteren bij de Kidscorner, Studentencorner, Familietribune, Hoofdtribune en overige hoeken. Met andere woorden, in het hele stadion bevinden zich plaatsen waar sprake kan zijn van prijsvoordeel. Daarbij dient opgemerkt te worden dat enig veldonderzoek uwerzijds zal leren dat ons nieuwe stadion in zijn algemeenheid tot de goedkoopste van het hele land telt.

Dat de Parkstad Gemeenten een van de bovenstaande vakken wenst af te nemen is een teken dat ons concept aanslaat, echter het had net zo goed een willekeurig bedrijf in de private sector kunnen zijn. Middels uw artikel suggereert u pure willekeur onzerzijds waardoor Roda J.C. alsook de gemeentelijke apparaten in een verkeerd perspectief worden geplaatst. Daarnaast houdt u geen enkele rekening met alle bestaande en potentiële bezoekers van Roda J.C. die door de strekking van uw verhaal op een verkeerd been worden gezet. Ik hoop dat u begrijpt dat dit soort artikelen onnodig veel discussie doen opwaaien welke enorm veel onnodige energie kosten. Energie die wij allen hard nodig hebben om ons fantastische stadion in augustus te kunnen betrekken met een grote groep van trouwe supporters.

Met vriendelijk groet.
Directie Roda J.C.