Simac ICT wint Thinnovation Award 2000

Datum nieuwsfeit: 23-03-2000

Laatste nieuws: Simac ICT heeft de Thinnovation Award 2000 gewonnen

Donderdag 23 maart heeft Simac ICT bv de Thinnovation Award in ontvangst mogen nemen. Simac werd winnaar met het Thin-Client/Server Computing project dat zij heeft uitgevoerd bij Zwitserleven.

Thinnovation Award
De Thinnovation Award is een initiatief van CDG en Citrix, leveranciers van Thin-Client/Server Computing oplossingen. De Award wordt uitgereikt aan de organisatie die de meeste innovatieve oplossing heeft gerealiseerd op het gebied van Thin-Client/Server Computing. De vakjury, bestaande uit Rob van der Hoeven (Regional Manager Benelux Citrix), Seyit Seme (Netwerk Gebruikers Groep Nederland) en Erik Bosman (Technisch Redacteur Windows 2000 Magazine en Netwerk Computing), had na gedegen onderzoek tien van de vijfentwintig ingezonden projecten genomineerd.
Professionele opzet en alle componenten aanwezig Simacs Thin-Client/Server Computing project bij Zwitserleven werd winnaar om een aantal redenen. Alle componenten om van een Thin-Client/Server Computing omgeving te profiteren zijn bij dit project aanwezig. Bovendien is de omgeving zeer professioneel opgezet, zodat ook de opvang van groei in de toekomst gewaarborgd is. Andere redenen voor het winnen van de Thinnovation Award zijn: het gecentraliseerd beheer, efficiënt gebruik van bandbreedte van de infrastructuur, het goed omgaan met een complexe omgeving en gereduceerde onderhoudskosten.

Zwitserleven
Zwitserleven, de grootste buitenlandse levensverzekeraar in Nederland, biedt pensioenen, hypotheken, spaarplannen en beleggingsproducten. In Nederland telt de organisatie 700 medewerkers, voornamelijk werkend vanuit het hoofdkantoor in Amstelveen. In het eerste kwartaal van 1999 startte Simac ICT bij Zwitserleven met een gefaseerde migratie van Windows NT 3.51/4.0 omgeving naar een Citrix omgeving. Dit betrof alle 100 applicaties die op dat moment van toepassing waren. Ook werd een gedeelte van de werkplekken gefaseerd vervangen door winbase terminals van NCD. Daarnaast is de volledige infrastructuur (Ethernet en ATM) aangepast op het verwachte toekomstige gebruik en speelde integratie met de bestaande UNIX omgeving en de belangrijkste financiële databases een grote rol. Ook is er een mogelijkheid gecreëerd voor de gebruikers om op afstand gebruik te kunnen maken van Citrix. Er zijn nu 15 Citrix servers in gebruik met 750 clients. Een groot deel hiervan is nog op basis van PCs, maar dit worden steeds meer Windows based terminals.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Myra Bekkers (Marketing Communications Executive) Tel.: (040) 258 27 51,
e-mail: (Myra.Bekkers@simac.nl)

Of breng 28, 29 of 30 maart een bezoek aan The Internetworking Event, RAI Amsterdam.
De Thinnovation Award is te bewonderen op de stand van Simac (Parkhal, stand 843). Daar kunt u vragen naar Hanc Legtenberg (Sales Director) voor meer informatie.