Politieberichten Brabant-Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 23-03-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 23-03-2000 1e persbericht 23 maart 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Vernieling
Donderdag is om 2.30 uur een 19-jarige man uit St. Oedenrode aangehouden aan de Ten Hagestraat. De verdachte vernielde een ruit van de toegangsdeur van de Heuvelgalerie. Op dat moment passeerde een politiepatrouille. De vandaal zag deze patrouille zag en ging er vandoor. Na een korte achtervolging kon de verdachte worden aangehouden. Er is proces verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Beroving
Woensdag is rond 22.15 uur een 65-jarige Eindhovense in de Heuvelgalerie van haar tas beroofd. Een man rukte de tas van de schouder van de vrouw. De dader, een donker type, vluchtte richting Ten Hagestraat, ging echter niet naar buiten maar een verdieping hoger. Daarna is hij niet meer gezien. De man droeg zwarte kleding en pet en was ongeveer 1,80 m groot. De vrouw mist enkele pasjes, ongeveer fl. 80,-, haar sleutels en identiteitspapieren.
Helmond: Onder invloed
Donderdag is om 0.40 uur een 51-jarige Helmondse aan de Johannes Vermeerlaan aangehouden. De automobiliste was met haar auto tegen een betonnen paal gereden nadat ze twee geparkeerde autos had geraakt. De vrouw was onder invloed maar weigerde mee te werken aan het afnemen van een bloedproef. De verdachte is ingesloten.
Helmond: Openbare dronkenschap
Aan de Beelsstraat is donderdag om 0.40 uur een 24-jarige man uit Helmond aangehouden. Een bewoonster ontdekte de man op het platdak van haar woning. Toen de gewaarschuwde politie aankwam, was de man al door omwonenden van het platdak gehaald. De verdachte was onder invloed en kreeg een proces verbaal voor openbare dronkenschap.
Bakel: Snelheidscontrole
Woensdag overtraden bij een snelheidscontrole aan de Auerschootseweg 62 van de 208 gecontroleerde voertuigen de toegestane 50 km per uur. Bij deze controle van 21.10 tot 22.25 uur was de hoogst gemeten snelheid 100 km per uur.

Someren: Snelheidscontrole
Aan de Boerenkamplaan zijn donderdag van 8.15 tot 9.00 uur 101 voertuigen op snelheid gecontroleerd. 7 voorbijgangers reden boven de toegestane 50 km per uur. De hoogst gemeten snelheid was 64 km per uur.

Liessel: Inbraak
Van een horecagelegenheid aan de Hoofdstraat is donderdag rond 5.00 uur een deur aan de achterzijde opengebroken. De gokkast is opengebroken en de daders zijn er met ongeveer fl. 600,- aan buit vandoor.

Best: Inbraak
Inbrekers hebben donderdag rond 3.00 uur bij een woning aan de Grensheuvel het hazepad gekozen toen het inbraakalarm afging. Er waren braaksporen aan de achterdeur.

Geldrop: Fout parkeren
Aan de Jan Carstenszweg hebben in de nacht van woensdag op donderdag 21 automobilisten een proces verbaal voor fout parkeren gekregen. De voertuigen stonden zo geparkeerd, dat bij mogelijke calamiteiten de hulpverlening bemoeilijkt wordt. Dit terwijl voldoende parkeergelegenheid aanwezig is.

Maarheeze: Inbraak
Donderdag is ingebroken in een bedrijf aan de Rondven. De inbrekers zijn blijkbaar gestoord in hun poging. Een raam en een binnendeur waren opengebroken. In het pand was een ravage aangericht en goederen stonden klaar bij een deur.

Budel: Ongeval
Donderdagmorgen is een 39-jarige fietster uit Budel-Schoot aangereden op de kruising Gastelseweg Europalaan Zuid. De vrouw reed over de Europalaan en kreeg geen voorrang van een 26-jarige automobilist uit Budel die vanuit het centrum over de Gastelseweg reed. De vrouw had een verwonding aan haar hoofd.

Westerhoven: Diefstal
Woensdag is om 23.50 uur een 58-jarige vrouw uit Westerhoven aangehouden. De vrouw wordt verdacht van diefstal en is ingesloten voor onderzoek.