CMG laat Telefónica Móviles profiteren van groei SMS

Datum nieuwsfeit: 23-03-2000
CMG laat Telefónica Móviles profiteren van snelgroeiend SMS-verkeer

Amstelveen, 23 maart 2000 - Anticiperend op de groeiende populariteit van Short Message Services (SMS) heeft Telefónica Móviles, de grootste mobiele operator van Spanje, een overeenkomst getekend met CMG Telecommunications, de wereldwijde aanbieder van messaging- en Internetoplossingen voor mobiele communicatie, om de SMS-capaciteit van haar MoviStar-netwerk verder uit te breiden. De installatie van het High Performance Short Message Service Centre (SMSC) is in het laatste kwartaal van 1999 succesvol afgerond.

Het High Performance SMSC is tijdens de laatste oudejaarsavond getest. Naast het extra verkeer dat gebruikelijk is tijdens deze laatste avond van het jaar, bood Telefónica haar pre-paid klanten ook een speciaal oudejaarstarief aan. Dit resulteerde in een verdubbeling van het verkeer tot meer dan acht miljoen berichten. Het SMSC wist deze berichtenstroom probleemloos te verwerken.

De overeenkomst stelt Telefónica Móviles in staat om te profiteren van de substantiële toename van de vraag naar SMS-services. Door gebruik te maken van een nieuw platform was CMG's Short Message Service Centre-software in staat om een nieuw record van 2500 berichten per seconde te bereiken. Met dit nieuwe platform kan Telefónica Móviles haar SMS-capaciteit uitbreiden op elk moment dat de markt dat vereist. Juan-Vicente Blázquez, directeur van Telefónica Móviles, zegt hierover: "Door de betrouwbaarheid en grote snelheid van het platform van CMG kunnen we kwaliteitsverlies van onze SMS-service voorkomen en zijn we voorbereid op verdere groei."

In de loop van dit jaar zullen nog meer High Performance SMSC's in het MoviStar-netwerk van Telefónica worden geïmplementeerd, teneinde de groeiende populariteit van SMS-berichten goed te kunnen blijven verwerken. "Het snel toenemende aanbod van nieuwe SMS-services zal de vraag naar capaciteit en beschikbaarheid verder doen vergroten," zegt Blázquez. "In CMG Telecommunications hebben we een fabrikant gevonden, die ons hierbij op een professionele manier van dienst is."

CMG heeft zich de afgelopen zeven jaar ontwikkeld tot wereldwijd marktleider op het gebied van
SMS-oplossingen, door op consistente wijze de prestaties, betrouwbaarheid en capaciteit te bieden, gecombineerd met steeds lagere eigendomskosten. CMG's SMSC wordt inmiddels gebruikt door zeven van de tien grootste GSM-operators ter wereld. De klanten van CMG bestrijken meer dan de helft van de GSM-markt.

CMG
CMG is een toonaangevende Europese ICT-dienstverlener , die consultancy, systeemontwikkeling en integratie, software-applicaties en informatieverwerking levert. CMG is opgericht in 1964 en is internationaal actief vanuit het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Frankrijk en België. CMG implementeert en ondersteunt applicaties voor klanten over de gehele wereld. Tot de Groep behoort ook CMG Telecommunications. Dit is een wereldwijd opererend bedrijfsonderdeel dat producten levert voor mobiele telecommunicatie , met supportcentra in Europa, Amerika, China en Singapore. De Groep is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam.
Het bedrijf levert verder kennis, producten en oplossingen aan de financiële sector, handel, transport en industrie, telecommunicatie-, media-, energie- en nutsbedrijven en overheid. Daarnaast geniet CMG bekendheid als een aanbieder van een groeiend aantal services op het gebied van informatieverwerking en andere beheersdiensten, waaronder salarisverwerking, personeels-informatiesystemen, beheer van call centers en netwerken. Meer informatie over CMG kunt u vinden op www.cmg.nl.

Voor meer informatie:
CMG Nederland B.V.contactpersoon: Helen HosmanCorporate Communicatie ManagerTel: 020 - 50 33 000 E-mail adres: (helen.hosman@cmg.nl) Monogram Communication Strategies (MCS) BV contactpersoon: Robert de MollTel : 023 - 56 28 208 E-mail adres: (robertdm@monogram.nl)