Geveke breidt verhuuractiviteiten sterk uit

Datum nieuwsfeit: 23-03-2000

Geveke breidt verhuuractiviteiten sterk uit

NAARDEN - Geveke breidt haar verhuuractiviteiten sterk uit. Vanochtend heeft de in Zweden gevestigde Geveke-dochter Geveke Rental AB met de aandeelhouders van het Zweedse verhuurconcern Cramo AB in principe overeenstemming bereikt over de verwerving van een 49% belang in de onderneming.

Cramo is in Scandinavië een vooraanstaand speler op het gebied van business- to-business verhuur van machines, apparatuur en zogeheten 'modular space' (verplaatsbare kantoren en werkruimten). De onderneming heeft een omzetniveau van f 330 miljoen (EUR 150 miljoen) en realiseerde in 1999 en netto-winst van ruim f 29 miljoen (EUR 13 miljoen). De netto-winst van Geveke nv over 1999 bedroeg meer dan f 46 miljoen (EUR 21 miljoen).

Aangezien met deze stap geen uitgifte van nieuwe aandelen is gemoeid, zullen de activiteiten van Cramo naar verwachting direct sterk bijdragen aan de winst per aandeel van Geveke nv over 2000.

De directie

Naarden, 23 maart 2000