Politiebericht Brabant-Noord/Uden

Datum nieuwsfeit: 23-03-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Uden 23-03-2000
Persbericht district De Leijgraaf

BRAND F.C.UDEN OPGELOST Met de aanhouding van drie jeugdige verdachten denkt de politie de brand in de kantine van F.C. Uden te hebben opgelost. Een 17-jarige Udenaar heeft bekend dat hij in de nacht van 29 op 30 december van het vorig jaar tijdens een inbraak in de kantine een vuurtje heeft gemaakt. Daarop brandde het hele gebouw uit. Twee medeverdachten, jongens van 14 en 15 jaar, hebben bekend tesamen met hem, voorafgaande aan de brand, de inbraak te hebben gepleegd. Daarbij werden klein geld en frisdrank buit gemaakt. Tevens bekenden de drie verdachten in dezelfde nacht te hebben ingebroken in een supermarkt aan het Muziekplein in Uden en een fietsenwinkel aan de Drossaard in Uden. In de supermarkt werden sigaretten gestolen, uit de winkel nam het drietal drie mountainbikes weg. De politie denkt in deze zaken nog een vierde verdachte te gaan aanhouden. Het jeugdige trio wordt nog van meerdere inbraken verdacht. Zij zijn inmiddels in verzekering gesteld en worden morgen voorgeleid aan de officier van justitie in Den Bosch. De schade die F. Uden door de brand in de kantine opliep bedroeg meer dan zeven ton. AUTO-AMBULANCE WEG Woensdag is aangifte gedaan van diefstal van een auto-ambulance, kenteken WV-75-DN. Het voertuig stond geparkeerd op een bedrijfsterrein aan de Cruijgenstraat in Erp. Waarde ruim f.6.000,--. MOTOR GESTOLEN Op de Pastoor Bogaertsstraat in Keldonk is woensdagavond een motor gestolen. Het betrof een rode Honda, waarde ongeveer f.16.000,--. Het voertuig had een rood-wit-blauwe racekuip.