Baan en Microsoft verhogen verkoopefficientie met centrum

Datum nieuwsfeit: 23-03-2000

BAAN COMPANY

Baan en Microsoft verhogen de verkoopefficientie

.... met Europees onderzoekscentrum voor customer relationship management.

Nieuw Centrum in Kopenhagen, met Compaq Hardware, biedt onze klanten de beste advisering en industriële en theoretische expertise op het gebied van Customer Relation Management .

Barneveld, Nederland en Herndon, Virginia., 23 maart - Baan Company N.V. (Nasdaq: BAANF; Amsterdam: BAAN), een wereldwijde leverancier van Enterprise business solutions, kondigde vandaag aan te gaan samenwerken met Microsoft en Compaq om een nieuw Europees onderzoekscentrum te creëren voor Customer Relationship Management. Het nieuwe CRM onderzoekscentrum gaat bedrijven helpen bij het efficiënter maken van hun verkoopprocessen, het verder ontwikkelen van hun klantrelaties en het ondersteunen van hun
besluitvormingsprocessen. Daarbij zal worden gekeken naar de allerlaatste enterprise software en hardware oplossingen om door CRM de basis te versterken. Het nieuwe CRM onderzoekscentrum zal haar deuren openen op 23 maart aanstaande.

Deze aankondiging bouwt voort op de bestaande sterke relatie van Baan met haar strategische partners op het terrein van Customer Relationship Management. Vandaag kondigden de drie bedrijven ook plannen aan om in heel Europa een netwerk van dergelijke centra te ontwikkelen. 'Steeds meer Europese bedrijven proberen hun klantrelaties doeltreffender te beheren met het oog op een sterkere klantenbinding en een groter marktaandeel,' aldus Pierre de Robert, Vice President van BaanFrontOffice voor Baan Company EMEA. 'De samenwerking tussen Baan/Microsoft/Compaq vormt een krachtig voorstel voor Customer Relationship Management. De geïntegreerde strategie van Baan voor front office en back office activiteiten en onze sterke CRM troeven op het web passen perfect bij de omschakeling van Microsoft van een 'Business Internet' benadering naar kennismanagement en CRM, met het onderliggende technologieplatform van de Microsoft SQL Server, Windows2000 en Compaq hardware.'

'De combinatie van Baan's Front Office Suite en het technologieplatform van Microsoft biedt de klant real value', aldus Heinz M. Gras, CRM Industrie Manager voor Microsoft EMEA. 'Het is belangrijk om te laten zien hoe Baan's oplossing volledig gebruik maakt van de allerlaatste versie van onze nieuwste producten. Zo kan de klant sneller de goede beslissing nemen.'

Het nieuwe CRM onderzoekscentrum zal ter beschikking staan van zaken in heel Europa, maar zal zich met name richten op Noord-Europa. Het Centrum zal, in samenwerking met vooraanstaande adviseurs op CRM gebied, regelmatig onderdak bieden aan demonstraties en seminars, om de concepten, technologieën en voordelen te laten zien die voort kunnen vloeien uit doeltreffender Customer Relationship Management. Deze bijeenkomsten zullen uiteenlopende onderwerpen behandelen van bedrijfsstrategieën tot diepgaande technische onderwerpen. Ter plekke zal een compleet geïnstalleerde CRM oplossing aanwezig zijn, met Compaq hardware, voor gedetailleerde presentaties en discussies over Baan CRM oplossingen (voornamelijk BaanFrontOffice en Baan E-Enterprise, Microsoft Windows 2000, SQL Server 7.0 en Office2000 software, en de noodzakelijke infrastructuur om deze functies te ondersteunen).

Jan de Witte, Microsoft Alliance Manager voor EMEA van Baan Company zegt hierover:
'De samenwerking en de gezamenlijke onderwijs- en trainingsinspanningen van Baan en onze partners zullen leiden tot nieuwe vaardigheden en duidelijker maken wat de toegevoegde waarde van CRM is voor de hele business. Door mondialisering, deregulatie en andere key market drivers neemt de concurrentie toe en zal het voor bedrijven steeds belangrijker worden om een goed begrip te krijgen van CRM en de bijbehorende functies, zodat zij het optimale kunnen halen uit hun klantrelaties.' Baan, Microsoft en Compaq verwachten ook dat universiteiten, technische hogescholen en andere academische instellingen het Centrum zullen bezoeken om zowel te leren van als een bijdrage te leveren aan de expertise op het gebied van CRM. Het CRM onderzoekscentrum zal worden ondergebracht bij de Baan Company vestiging in Herlev, vlakbij Kopenhagen, dat ook een van Baan's mondiale ontwikkelingsvestigingen is voor BaanFrontOffice CRM Suite. Deze vestiging telt 50 ontwikkelaars en zo'n 20 CRM consultants en biedt verkoopondersteuning en hulp bij het uitvoeren van CRM activiteiten in de hele EMEA regio.

Over Baan Company
Baan Company is opgericht in 1978 (Nasdaq: BAANF; Amsterdam: BAAN) en is een -wereldwijde leverancier van bedrijfsbrede software-oplossingen. Baan Company biedt een uitgebreide portefeuille van geïntegreerde diensten en best-in-class applicaties op basis van componenten die de hele waardeketen van een organisatie omspannen, waaronder E-Business en Web Commerce, Customer Relationship Management, EnterpriseResource Planning, Supply Chain Management en Corporate Knowledge Management. A0 werd ingezet op meer dan 15.000 customer sites wereldwijd. Baan Company oplossingen stellen organisaties in staat om een impuls te geven aan hun strategische bedrijfsontwikkeling, hun zakelijke processen te verbeteren, hun operaties minder complex te maken en hun bedrijf flexibeler te maken. Baan Company heeft twee hoofdkantoren, een in Barneveld, Nederland en het andere in Herndon, Virginia, VS en is terug te vinden op het World Wide Web op www.baan.com.
Uitspraken in dit persbericht waarin de woorden 'gelooft', 'verwacht', 'anticipeert' en dergelijke worden ebruikt, zijn op de toekomst gerichte uitspraken in de zin van de Securities Exchange Act van 1934, inclusief wijzigingen, en zijn als zodanig onderhevig aan een aantal risico's en onzekerheden die van grote invloed kunnen zijn op de resultaten.
De daadwerkelijke resultaten kunnen derhalve verschillen van de verwachtingen, schattingen of veronderstellingen die in zodanige uitspraken tot uitdrukking komen of worden geïmpliceerd. Typische risico's en onzekerheden kunnen worden nagegaan in de algemeen toegankelijke dossiers van Baan Company, zoals gedeponeerd bij de U.S. Securities and Exchange Commission (met daarin het meest recente 20-F en 6-K formulier). 'Baan' is een geregistreerd handelsmerk van Baan Company; enige naam van welke handelsactiviteit, product of dienst dan ook waarin de naam 'Baan' in dit bericht staat opgenomen is een handelsmerk en/of eigendom van Baan Company. Alle overige bedrijfsnamen en namen van producten en diensten kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaren.
BRON: Baan Company

OPMERKING VOOR DE EDITORS: Er is een foto beschikbaar in digitale vorm voor dit persbericht.

van (baan@iba.co.uk)

Contact:=A0 Charles Crabtree, van IBA, +44 0 1780 721433, of e-mail: ccrabtree@iba-europe.com, voor Baan Company EMEA; of Heinz M. Gras van Microsoft, + 49 8931763644, of e-mail: (heinzg@microsoft.com); of Jacques Titulaer van Compaq, +31 6 53335801 of e-mail: (jacques.titulaer@compaq.com)

Web site:=A0 www.baan.com

27 mrt 00 09:34