ICT-rondetafelconferentie en loopbaanmarkt in Zoetermeer

Datum nieuwsfeit: 23-03-2000

ICT-rondetafelconferentie en loopbaanmarkt in bedrijvencentrum de Leeuwenbrink

Op 23 maart organiseren de tien grootste ICT-bedrijven van Zoetermeer, samen met de gemeente, een loopbaanmarkt in de voormalige Brinkers margarinefabriek, Bleiswijkseweg 37, van 16.30-19.00 uur. Het atrium van 'de Leeuwenbrink', zoals het gebouw inmiddels heet zal het toneel zijn van deze loopbaanmarkt waar de top tien van Zoetermeerse ICT-bedrijven zich middels een 'stand' presenteren.

Voorafgaand aan de ICT-loopbaanmarkt vindt de 2e ICT- rondetafelconferentie (de 1e rondetafelconferentie werd vorig jaar 17 maart gehouden) plaats waarbij de gemeente onder leiding van een onafhankelijke voorzitter praat met het ICT-bedrijfsleven. Deze open discussie is bedoeld om nader in te gaan op het verbeteren van het ICT-klimaat in Zoetermeer.
Deelnemers aan de rondetafelconferentie zijn: ASG de Veer, Azlan, AT&T, Datis, Pink Elephant, Roccade Public, SNT, Syntegra, Siemens, Verdonck, Klooster & Associates.

De loopbaanmarkt is vooral bedoeld voor ICTers die in Zoetermeer wonen, maar hier niet werken. Verder is er veel aandacht voor diegenen die rondlopen met plannen om een eigen ICT-bedrijf te beginnen. Ook deze groep is van harte welkom. Tenslotte zullen ook informatica studenten aan enkele scholen in de regio benaderd worden om op 23 maart aanwezig te zijn.

De middag wordt voorts aangewend om de prijs uit te reiken aan de winnaar van de prijsvraag Telecommunicatie hoe het door Casema beschikbaar gestelde bedrag van drie miljoen gulden het beste besteed kan worden. Deze prijs wordt samen met de voorzitter van de jury uitgereikt door burgemeester L. van Leeuwen.

Tenslotte: Dat Zoetermeer een ICT-stad van formaat is mag blijken uit de navolgende cijfers.
Het aantal werknemers in de ICT-sector bedraagt momenteel 7157. Een forse stijging ten opzichte van vorig jaar toen het aantal arbeidsplaatsen in de branche nog 6491 bedroeg. Voor nadere informatie: Mark Beijer, tel.nr. 06257059

Gemeente Zoetermeer © maart 2000

Last update: 1 maart 2000 (9:10)