Nieuwe generatie switches van Foundry Networks

Datum nieuwsfeit: 24-03-2000

NOVITEITEN OP THE INTERNETWORKING EVENT BIJ Q&I

Nieuwe economie?
Nieuwe generatie switches van Foundry Networks laat huidige ver achter zich
Maassluis, 24 maart 2000 - Foundry Networks wordt door toonaangevende marktonderzoekbu-reaus bestempeld als de grootste kanshebber om het monopoly van de "power behind Internet" te doorbreken. Niet voor niets is de marktwaarde van Foundry Networks in drie maanden tijd gestegen naar zo'n 16 miljard dollar. Ook het blad Fortune ziet in Foundry Networks een zeer geduchte concurrent voor de andere fabrikanten van Internet backbone-switches. In Nederland is de Amsterdam Internet Exchange, de plek waar ISP's hun netwerken koppelen aan de gemeenschappelijke infrastructuur voor zowel nationaal als internationaal verkeer, uitgevoerd met Foundry switches als backbone.

Foundry Networks levert switches en routers die op wirespeed pakketten filteren, forwarden en routeren, switches die op laag 4-7 (application aware) data (her)routeren en controleren of de daarop aangesloten devices nog actief zijn (health check). Foundry Networks is de enige die dit compleet integraal kan aanbieden. De Foundry apparatuur is ontworpen met snelheid als belangrijkste criterium. De apparatuur is daarmee voorbereid op de toekomstige 10 Gbit/s standaarden.

Foundry Networks wordt door de analisten zo hoog gewaardeerd vanwege haar grote potentieel als leverancier van de infrastructuur nodig voor de nieuwe economie. Naast het gebruik als normale maar zeer snelle switch/router zijn typische applicaties load balancing voor e-commerce websites, firewall load balancing en hardwarematige beveiliging tegen denial of service (DOS) attacks, ook wel nukes, smurfing of fragging genoemd, en SYN attacks.

Q&I levert innovatieve producten en diensten op het gebied van communicatietechnologie. Q&I streeft er naar op een kenniscentrum op het gebied van communicatietechnologie te zijn en met haar klanten partnerships te realiseren waarbij zij niet alleen producten en diensten levert, maar tevens optreedt als adviseur, daarbij anticiperend op de te verwachten trends en ontwikkelingen. Q&I bestaat uit vier divisies, Q&I Consultancy, Q&I Networks, Q&I Products en Q&I Services. Op The Internetworking Event vindt u Q&I in de Parkhal nr. 813.

Voor meer informatie kunt u zich richten tot:

- redactie: Peter Groeneveld, algemeen directeur Q&I Nederland, tel 010 - 5922211,
e-mail (peterg@qi.nl), GSM 06 - 53932066

- productinformatie: Erik Kuiken, directeur Q&I Nederland, tel 010 - 5922211,
e-mail (erikk@qi.nl), GSM 06 - 53151501

- Website: www.qi.nl

Eventueel kunt u beeldmateriaal aanvragen per e-mail: office@berg-kleijn.nl