Aladdin promoot veiliger internet e-commerce

ALADDIN PROMOOT VEILIGER INTERNET E-COMMERCE

Aladdin Knowledge Systems sluit zich aan bij het PKI Forum voor ondersteuning "Public Key Infrastructuur".

Aladdin Knowledge Systems (NASDAQ:ALDN), marktleider op het gebied van beveiliging van Internet-content en software sluit zich aan bij het PKI (Public Key Infrastructure) Forum. Deze organisatie promoot het gebruik van het gebruik van PKI voor data-beveiliging en e-commerce transacties. Aladdin's participatie in het Forum betekent dat ook de eigen eToken authenticatie-software gebruikt zal worden op Internationale PKI-gebaseerde beveiligingssystemen. Het PKI Forum is een door de hard- en software-industrie en de beveiligingsbanche in het leven geroepen organisatie. De belangrijkste doelstelling van het Forum is het gebruik van PKI-systemen te bevorderen om de veiligheid van dataverkeer te verbeteren.

"Wij vinden het van groot belang voor kopstukken uit de beveiligingsmarkt, zoals Aladdin Knowledge Systems, dat zij participeren in een consortium als het PKI Forum", zegt Lisa Pretty, executive director van het PKI Forum. "Doordat grote namen zich bij ons aansluiten wordt de PKI-standaard steeds meer een door de volledige branche geaccepteerde norm."

Aladdin's nieuwste product in de PKI-beveiliging is eToken, een elektronisch sleuteltje dat in de USB-poort van een computer moet worden gestopt, net als een huissleutel. eToken is daarmee de voordeursleutel voor toegang tot de computer, het netwerk en Internet. eToken werkt op vrijwel alle computers. Het systeem slaat digitale certificaten op die met de PKI-norm zijn opgesteld. Hierdoor kunnen gebruikers hun digitale identiteit meenemen aan een sleutelhangertje. Dat betekent dat deze gebruikers niet langer met allerlei wachtwoorden in het hoofd hoeven rond te lopen om toegang tot hun gegevens te krijgen.

Peter van Ruiten, algemeen directeur van Aladdin in de Benelux: "Wij zijn erg enthousiast om ons aan te sluiten bij het PKI Forum. Wij zullen een zeer actieve rol spelen in het bijdragen van onze expertise in Internet content-beveiliging, authenticatie en de ontwikkeling van USB-tokens. Wij willen een internationale spilfunctie hebben in het beveiligen van online toegang en e-commerce mogelijkheden. Daarom zetten we ons in voor zowel het bedrijfsleven als voor de particuliere gebruiker."

Wat is Public Key Infrastructure

Een van de belangrijkste PKI-functies is het uitgeven, annuleren en beheren van digitale certificaten waarmee gebruikers zich online kunnen identificeren. Deze certificaten spelen een belangrijke rol in diverse zakelijke toepassingen. Zo kan email worden beveiligd en kan de toegang tot virtuele netwerken en beveiligde Internet-locaties worden gereguleerd.

Het PKI Forum

Het PKI Forum is een internationaal samenwerkingsverband van vertegenwoordigers uit diverse bedrijfstakken die zich ten doel hebben gesteld het gebruik van PKI-infastructuren en producten internationaal te stimuleren om de veiligheid bij elektronische handel te vergroten. Het Forum werd vorig jaar opgericht door Baltimore Technologies, Entrust Technologies, IBM, Microsoft en RSA Security Inc. Het Forum zoekt naar mogelijkheden voor bedrijfsmatige samenwerkingsverbanden om het gebruik van PKI-normen te verbeteren. Zodoende wordt de veiligheid van diverse zakelijke computeractiviteiten vergroot. Meer informatie over het PKI-forum kunt u vinden op www.pkiforum.org

Over Aladdin

Aladdin Knowledge Systems (NASDAQ: ALDN), gevestigd in Tel Aviv (Israël), houdt zich als internationaal marktleider op het gebied van Internet- en softwarebeveiliging bezig met oplossingen voor een veilig gebruik en distributie van digitale content; van applicatie-software tot Internetgebruik en -toegang. Aladdin's klanten zijn software-vendors en organisaties die hun medewerkers een veilige toegang tot het Internet willen geven inclusief bescherming van de eigen bedrijfsinformatie en
-productiviteit. Meer informatie is te vinden op Aladdin's website: www.eAladdin.com of via de Benelux-vestiging van Aladdin in IJsselstein.

Noot voor redacties