Siemens plant boom voor elk verkocht zuinig apparaat

Datum nieuwsfeit: 24-03-2000
Siemens Nederland N.V.

actieBFDc

Zoetermeer, vrijdag 24 maart 2000

Siemens plant boom voor elk verkocht apparaat met energieklasse A en energiepremie

In de periode van 22 maart tot en met 31 mei vindt er een actie plaats voor vrijstaande huishoudelijke apparatuur van Siemens met energieklasse A, die in aanmerking komt voor de energiepremie. In samenwerking met de Stichting Nationale Boomfeestdag en kinderen van de basisscholen zullen later dit jaar bomen worden geplant: voor ieder verkocht apparaat met energieklasse A en energiepremie een boom. De kopers dingen mee naar een van de tien waardecheques, te besteden bij een tuincentrum. De landelijke actie wordt met promotiemateriaal bij de verkooppunten ondersteund.

De actie begint op de landelijk bekende Nationale Boomfeestdag, 22 maart. In aanwezigheid van Hare Majesteit de Koningin wordt deze dag feestelijk gevierd samen met kinderen van de basisscholen. Het belang van een gezonde natuur wil Siemens echter ook onder de aandacht van de volwassenen brengen. De landelijke actie moet daar een steentje aan bijdragen.

De consument die een Siemens A-klasse-apparaat met energiepremie in de actieperiode koopt, ontvangt van de dealer een actieformulier. Wanneer het ingevulde formulier teruggestuurd wordt naar Siemens, reserveert Siemens een boom en dingt de klant tevens mee naar een prijs. Siemens geeft namelijk vijf waardecheques weg, die besteed kunnen worden bij een tuincentrum. In het najaar, wanneer het seizoen om te planten weer begint, organiseert Siemens een feestelijke dag waarop kinderen de bomen gaan planten. Met de bedoeling dat er uiteindelijk een heel 'Siemens'-bos ontstaat.

De jaarlijkse Nationale Boomfeestdag wordt in ruim 75% van de gemeenten gevierd, waaraan 130.000 kinderen van de basisscholen meedoen. De Stichting Nationale Boomfeestdag is er om kinderen en hun ouders dichter bij de natuur in hun directe leefomgeving te brengen. De stichting wil hen de waarde en het belang van een gezonde natuur laten inzien en Nederland 'groener' maken. Een goed streven, dat Siemens reeds sinds 1996 ondersteunt en door middel van deze actie extra wil stimuleren.

Informatie voor de lezer:
Siemens Infocentrum, telefoon 070 - 333 1234 of www.siemens.nl/huishouden
e-mail: (infocentrum@siemens.nl)

Informatie voor de redactie:
Persvoorlichting Consumentenproducten
Eveline van Herpen, telefoon 070 333 3786, mobiel 06 21 203 552, fax 070 333 3960
e-mail: eveline.herpen-(van@siemens.nl)

Informatie betreffende Stichting Nationale Boomf