Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 24-03-2000

Politiebericht Friesland, plaats: Leeuwarden 24-03-2000 Politieberichten van donderdag 23 maart (13.00 uur) tot en met vrijdag 24 maart (07.00 uur)

Leeuwarden: fietsen station
Afgelopen week zijn bij het NS-station weer 68 fietsen verwijderd, die niet in de daarvoor bestemde rekken waren geplaatst. 42 fietsen werden weer aan de eigenaars teruggegeven en 4 fietsen werden verkocht. De totale balans is nu 2117 verwijderd, waarvan 1217 weer terug zijn gegaan naar de eigenaar en 354 fietsen zijn verkocht.
Leeuwarden: inbraak woning
Donderdag omstreeks 20.30 uur werd ingebroken in een woning aan de Tsjibbe Geertswei. Toen de bewoners thuiskwamen en de voordeur openden, viel het hen gelijk op dat de kamerdeur openstond. Bijna gelijktijdig werd deze verder geopend en kwamen twee donkerkleurige mannen luid schreeuwend de hal ingelopen. Zij duwden de bewoners aan de kant en vluchten door de geopende voordeur naar buiten. De aangeefster, een vrouw van 58 jaar, kon van één verdachte een summier signalement geven. Het betrof hier een jongeman, leeftijd ongeveer 20 jaar, lengte 1.75 tot 1.80 meter, rasta haar en hij droeg donkere kleding. Van de andere verdachte kon zij geen signalement geven. De verdachten zijn vermoedelijk via het dak van de garage en een raam op de bovenverdieping de woning binnengekomen. De gehele woning werd doorzocht. Voor zover nu is na te gaan, werd er niets weggenomen.
Leeuwarden: onder invloed
Vrijdag omstreeks 04.25 uur zag een patrouille een autobestuurder rijden over de Oostergrachtswal. Door zijn rijstijl viel deze bestuurder nogal op. Hij reed namelijk slingerend over de weg. Op de Wybrand de Geeststraat werd de bestuurder aan de kant gezet. Het bleek dat de man, een 30-jarige inwoner uit Kootstertille te veel had gedronken. Aan het bureau blies de man 665 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 7 uur en zijn rijbewijs werd ingevorderd.
Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272