Refco en Satyam Infoway vormen joint venture

Datum nieuwsfeit: 24-03-2000

REFCO

Refco En Satyam Infoway Vormen Joint Venture

Refco En Satyam Infoway Vormen Joint Venture En Bieden India De Mogelijkheid Tot Online Investeren

Samenwerking combineert het aanbod aan financiële producten van Refco met de grootste particuliere internet service-provider van India.

Mumbai, India - Refco Group, Ltd., LLC heeft vandaag aangekondigd dat het een joint venture aangaat met Satyam Infoway Limited (Nasdaq: SIFY) om te voorzien in de groeiende behoefte die er bij internet abonnees in India bestaat met betrekking tot online investeren.

De nieuwe onderneming krijgt de naam Refco-Sify Securities India Pvt. Ltd. en het hoofdkwartier zal worden gevestigd in Mumbai, India. Refco-Sify Securities heeft een startkapitaal van USD 10 miljoen, waarbij Refco 60% en Satyam Infoway 40% van de onderneming in handen heeft. De onderneming biedt online mogelijkheden voor handel in activa en futures voor particuliere klanten, evenals uitvoerings- en clearingdiensten voor financiële instellingen. Volgens sommige deskundigen zal in 2004 het aantal internetgebruikers in India 17 miljoen zijn, wat de grootste toename is in het gebruik van internet in Azië.

Mr. Phillip Bennett, CEO van Refco Group Ltd., LLC verklaarde, 'Onze investering met Sify in de snel groeiende Indiase e-commerce omgeving, kort na de opening van ons kantoor in Mumbai in India, weerspiegelt onze inzet op lange termijn om te voorzien in de behoefte van Indiase investeerders, bedrijven en instellingen in het gebruik van risicobeheer-producten zoals aandelen en termijngoederen, waarvoor wij een wereldmerk hebben. Daarnaast willen wij de klanten die Refco wereldwijd heeft naar de Indiase markt trekken via Internet - het medium dat het wereldwijde speelveld voor velen toegankelijk maakt.'

'Deze samenwerking betekent de volgende stap in de strategie van Refco om de belangrijkste leverancier te worden van op het internet gebaseerde diensten op het gebied van handel en onderzoek voor de snel groeiende markt van individuele beleggers die voorop lopen en die over de hele wereld investeren in fondsen en in future- en optiemarkten,' volgens Joseph Murphy, die aan het hoofd staat van Refco Global Futures en President is van Refco, Inc. en Executive Vice President van de Refco Group. Als onderdeel van de uitbreiding van de Internet activiteiten nam Refco Group eerder dit jaar Lind-Waldock & Company LLC over, een bedrijf dat online handelt in futures en 's werelds grootste discount futures handelaar is.

De heer R. Ramaraj, CEO en Managing Director van Satyam Infoway verwoordde het aldus: 'Internet is de reden dat het leven van de mens van tegenwoordig snel verandert, want diensten en faciliteiten zijn online toegankelijk. Onze bedrijfsfilosofie van doelgericht browsen is gebaseerd op het continu verbeteren van de kwaliteit van het leven van onze klanten door de verbetering van de kwaliteit en de verscheidenheid van de online diensten die wij leveren. Met dit principe in ons achterhoofd zijn wij de joint venture met Refco aangegaan. Het Refco-Sify samenwerkingsverband geeft de particuliere investeerder in India de mogelijkheid tot online zakendoen, waarbij een combinatie wordt geboden van de deskundigheid van een van 's werelds meest vooraanstaande organisaties op het gebied van financiële dienstverlening en het belangrijkste Indiase bedrijf op het gebied van Internet en e-commerce.'

Omtrent Refco:

Refco Group, Ltd., LLC is een gediversificeerde organisatie die diensten levert op financieel gebied, actief is in 13 landen en een institutioneel klantenbestand heeft dat over de gehele wereld verspreid is. Naast activiteiten met betrekking tot de handel in termijngoederen is Refco een belangrijke handelaar in locomarkt-producten, met inbegrip van vreemde valuta, vreemde-valutaopties, overheidsfondsen, binnenlandse en internationale aandelen, emerging market debt en OTC financiële producten en goederen. Refco is tevens een belangrijke speler op het gebied van het beheer van activa door de dochterondernemingen Forstmann-Leff en Tilney (Verenigd Koninkrijk). Refco is aangesloten bij alle belangrijke Amerikaanse en internationale termijnmarkten en staat genoteerd als een van de belangrijkste clearing bedrijven.

Op 24 februari 2000 kondigde Refco Group de voltooiing aan van de overname van Lind-Waldock & Company LLC, 's werelds grootste discount futures handelaar. Lind-Waldock & Company LLC was een van de eerste bedrijven die particuliere klanten de mogelijkheid bood om online te handelen in futures. De klant kan ervoor kiezen om zelf te handelen, zich te laten assisteren door een tussenpersoon, systeemhandel te verrichten en futures te laten beheren. Ook levert het bedrijf diensten op het gebied van uitvoering en clearing voor financiële instellingen en andere tussenpersonen.

Refco Group is via zijn dochterondernemingen 's werelds grootste niet-bancaire commissiehandelaar in termijngoederen met bijna USD 3 miljard in klantenactiva in de gehele wereld. Refco handhaaft clearing-lidmaatschappen op alle belangrijke markten zoals CBOT, CME, LME, LIFFE, NYMEX, SGX etc.

Omtrent Satyam Infoway

Satyam Infoway is de grootste particuliere nationale leverancier van toegang tot Internet en Internetdiensten Aan consumenten en bedrijven in India. Sedert eind januari 2000 heeft Satyam Infoway meer dan
129.000 Internetabonnees als klant. Het netwerk van het bedrijf bestrijkt 35 steden in het gehele land. Het productaanbod van Satyam Infoway bestaat onder meer uit het bieden van toegang tot internet, bedrijfsnetwerken en technologische dienstverlening en een online aanbod van portals en informatie. Het portal, www.satyamonline.com, is het meest vooraanstaande portal van India met diensten op het gebied van o.a. reizen, financiën, gezondheid en winkelen, naast de mogelijkheden e-mail, chat en search. Meer dan 350 bedrijven gebruiken de B2B producten en diensten van Satyam Infoway. Tot de strategische partners van Satyam Infoway behoren onder meer UUNet Technologies, Sterling Commerce en Open Market, Intel en Singapore Telecom. Het bedrijf is een dochteronderneming van Satyam Computer Services Limited, een Indiaas bedrijf dat diensten levert op het gebied van informatietechnologie en dat genoteerd is aan de belangrijkste effectenbeurzen van India. Amerikaanse depositary receipts van Satyam Infoway Limited worden onder de aanduiding 'SIFY' verhandeld op de Nasdaq National Market.'

Dit persbericht bevat vooruitziende verklaringen binnen de betekenis die Artikel 27-A van Securities Act uit 1933 eraan geeft, zoals geamendeerd, en Artikel 21 E van de Securities Exchange Act uit 1934, zoals geamendeerd. De vooruitziende verklaringen in dit persbericht zijn onderhevig aan bepaalde risico's en onzekerheden die er de oorzaak van kunnen zijn dat de eigenlijke uitkomsten aanzienlijk verschillen van de verwachtingen in de toekomstgerichte mededelingen. Raadpleeg voor een bespreking van de risico's in verband met de zakelijke activiteiten van Satyam Infoway wat aan de orde komt onder het hoofd 'Risico's die in verband staan met onze activiteiten' in de rapportage van Satyam Infoway op Formulier 6-K voor het kwartaal dat eindigde op 31 december 1999 en dat is aan te vragen bij de Securities and Exchange Commissie. Dit rapport is te raadplegen op www.sec.gov