Brand in Shell-raffinaderij bij Keulen

Datum nieuwsfeit: 24-03-2000

24-03-2000 Brand in Shell-raffinaderij bij Keulen

In de Shell-raffinaderij Godorf (nabij Keulen) heeft gisteravond brand gewoed in een van de twee destillatie-eenheden voor ruwe olie. Bij de brand zijn geen gewonden gevallen.

De brand in Godorf (de grootste van de twee raffinaderijen van Shell in Duitsland) brak omstreeks 18.20 uur uit. Een aanvankelijk kleine brand leidde tot een explosie in de destillatie-eenheid. Ongeveer 150 brandweerlieden van gemeentelijke en bedrijfskorpsen bestreden het vuur. Het verkeer op de nabijgelegen Autobahn tussen Keulen en Bonn werd tijdens de brand geheel stilgelegd.

Na ongeveer twee uur was de brand - ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen