Besluiten Dagelijks Bestuur stadsdeel Amsterdam Oud Zuid

Datum nieuwsfeit: 24-03-2000
Amsterdam Oud Zuid

NIEUWS

Hieronder vindt u alle actuele en voorgaande nieuwsberichten op volgorde van nieuwsdatum.

Besluiten Dagelijks Bestuur 21 maart 2000 Nieuwsdatum: 24-Mar-2000
Het Dagelijks Bestuur van Stadsdeel Amsterdam Oud Zuid heeft op 21 maart jl. de volgende besluiten genomen:
PUBLIEKSZAKEN
Concept-raadsvoordracht wijziging Precariobelastingverordening Het Dagelijks Bestuur heeft ingestemd met de concept-raadsvoordracht waarin wordt voorgesteld om de Precariobelastingverordening Amsterdam Oud Zuid 1999 op twee punten (artikelen) aan te passen. Bezwaarschrift gedeeltelijke afwijzing reclamemelding gebouw Van Baerlestraat 33A
Het Dagelijks Bestuur heeft het bezwaarschrift tegen de gedeeltelijke afwijzing van de reclamemelding op het filiaal van Albert Heijn aan het Museumplein gegrond verklaard. Hiermee wordt alsnog toestemming gegeven voor het aanbrengen van diverse reclameaanduidingen.
WELZIJN, ONDERWIJS & SPORT
Aanbestedingsprocedure werkzaamheden aan installaties Sporthal de Pijp
Aan diverse installaties van Sporthal de Pijp zullen energiebesparende voorzieningen worden aangebracht. De voorbereidingen voor de uitvoering hiervan zijn in een stadium van aanbesteding en gunning gekomen. Het Dagelijks Bestuur heeft hieromtrent ingestemd met de in de aanbestedingsprocedure opgenomen mogelijkheid van meervoudige onderhandse aanbesteding, onder toepassing van een voorselectie van vier technische bedrijven. Er zal dus geen openbare aanbesteding worden gevolgd.

RUIMTELIJKE EN ECONOMISCHE ONTWIKKELING
2000. De extra inzet is noodzakelijk om het parkeerverbod dat tot
20.00 uur geldt, beter te kunnen handhaven. Toelating bromfietsers op fietspad Jaagpad
Het Dagelijks Bestuur is akkoord gegaan met het verkeersbesluit dat bromfietsers op het fietspad van het Jaagpad moeten (blijven) rijden, ondanks dat de maatregel Bromfiets op de rijbaan van kracht is.
WELZIJN, ONDERWIJS & SPORT
Afwijzing subsidieaanvragen
De subsidieaanvragen van JOTA-jongeren voor de organisatie van een discussiebijeenkomst over jongeren- en jeugdbeleid en van de Werkgroep Vluchtelingen Rivierenbuurt/De Pijp zijn afgewezen. Vergunning tot exploitatie kinderdagverblijf De Boefjes Het Dagelijks Bestuur heeft besloten vergunning te verlenen tot het openstellen van kinderdagverblijf De Boefjes in de percelen Govert Flinckstraat 171 en 198.

Overige informatie/mededelingen:
Ger de Visser zal op 27 april a.s. deelnemen aan het symposium De toekomst van de woonruimteverdeling in het ROA.
Deze nieuwsbrief is een journalistieke weergave van de door het Dagelijks Bestuur genomen besluiten, waaraan geen rechten kunnen worden ontleend. Geadresseerden van specifieke besluiten zullen separaat en rechtstreeks van het voor hen van belang zijnde besluit op de hoogte worden gesteld