CDA-fractie op werkbezoek in Amersfoort

Datum nieuwsfeit: 27-03-2000

: Nieuws : CDA-fractie op werkbezoek in Amersfoort

CDA-fractie op werkbezoek in Amersfoort

Onder leiding van CDA-leider Jaap de Hoop Scheffer brengt een CDA-delegatie maandag 27 maart een werkbezoek aan Amersfoort. De delegatie bestaat naast De Hoop Scheffer uit de Kamerleden Ank Bijleveld, Gerda Verburgh, Gerd Leers, Theo Rietkerk, Nancy Dankers, Camiel Eurlings, Clemence Ross en Annie Schreijer. Voorts gaan enkele CDA-Statenleden en Gemeenteraadsleden mee.

s Morgens verdiepen de CDA-ers zich in de problemen die jonge mensen ondervinden als zij na een verblijf in een psychiatrische inrichting weer terugkeren in de maatschappij en dan speciaal op de arbeidsmarkt. s Middags is het onderwerp Ruimtelijke Ordening/VINEX en mobiliteit. De milieuwijk Nieuwland wordt bezocht. Verder gaat het over de nog te ontwikkelen wijk Vathorst. Het ontwikkelingsbedrijf Vathorst, een publiek-privaat samenwerkingsverband van de gemeente Amersfoort, bouwbedrijven en projectontwikkelaars wordt bezocht.

Jaap de Hoop Scheffer houd s avonds in De Eenhoorn een speech. Hier presenteert Conny Kerkhof vice-voorzitter van het CDA, het nieuwe CDA-thema Het jaar der generaties.