Schuttersveld wil euro 45 miljoen aandelen uitgeven

Datum nieuwsfeit: 27-03-2000

SCHUTTERSVELD N.V.

Schuttersveld wil voor euro 45 miljoen (certificaten van) cumulatief preferente aandelen uitgeven

Schuttersveld N.V. is voornemens voor een bedrag van tenminste euro 45 miljoen (certificaten van) cumulatief preferente aandelen uit te geven als uitbreiding van het groepsvermogen ten behoeve van de sterke (rendabele) groei van het concern.

De uitgifte van (certificaten van) cumulatief preferente aandelen zal kunnen plaatsvinden na de statutenwijziging die ter goedkeuring wordt voorgelegd aan de algemene vergadering van aandeelhouders op 10 april 2000.

De uitgifte zal tenminste een aantal van 3 miljoen (certificaten van) cumulatief preferente aandelen betreffen, elk nominaal groot euro 1,20. De uitgifteprijs zal euro 15 bedragen. Voor de certificaten zal geen beursnotering worden aangevraagd.

De inschrijving zal naar verwachting begin mei 2000 worden opengesteld. De plaatsing wordt begeleid door NIB Capital Bank, thans nog geheten De Nationale Investeringsbank N.V. te Den Haag.

Profiel Schuttersveld N.V.
Schuttersveld vormt een groep van werkmaatschappijen verspreid in geheel Europa. De activiteiten richten zich zowel op ontwikkeling en productie van hoogwaardige componenten van kunststof en metaal (divisie "Components Manufacturing") als op handel in en distributie van kunststof halffabrikaten en van sanitair- en verwarmingsartikelen en tegels (divisie "Trade and Distribution"). Naar verwachting zal Schuttersveld in het jaar 2000 een omzet realiseren van circa euro 1,25 miljard met ca. 8.000 medewerkers. Over 1999 bedroeg de omzet euro 694 miljoen, met gemiddeld 4.800 medewerkers.
Zeist, 27 maart 2000
De directie van Schuttersveld N.V.

Voor nadere informatie:
De heer J.B. Wolters, telefoon +31 (30) 69 97 250