Staffware richt eProcess-divisie op

Datum nieuwsfeit: 27-03-2000
Staffware richt eProcess-divisie op
eProcess helpt ondernemingen bij het optimaliseren van processen in business-to-business internetomgevingen
Alkmaar, maart 2000 - - Staffware, toonaangevend leverancier van bedrijfsprocesoplossingen en marktleider op het gebied van enterprise Workflowsoftware, heeft een nieuwe divisie opgericht die zich uitsluitend zal bezighouden met de ontwikkeling van e-businessoplossingen. De eProcess-divisie biedt e-businessoplossingen aan organisaties die hun marktpotentieel willen vergroten met behulp van het Internet.

John O'Connell, CEO en oprichter van Staffware: "Staffware eProcess breidt de automatisering van bedrijfsprocessen uit van interne applicaties naar procesgestuurde applicaties over het Internet. Met andere woorden, eProcess maakt gebruik van de expertise van Staffware en haar partners om organisaties de mogelijkheid te geven een omgeving voor virtuele handel te creëren voor hun klanten, leveranciers en tussenpersonen. Er zijn vele specifieke e-businesssectoren die volgens ons voordeel kunnen hebben van Staffware-technologie."

Volgens de Gartner Group maakt workflow-gebaseerd eProcess het volgende mogelijk:

· Procesgestuurde service voor e-businesstoepassingen en eindgebruikers;
· Proceslogica wordt geïsoleerd van gegevens en uitvoerder, waardoor de flexibiliteit voor eenvoudige aanpassing en hergebruik niet wordt aangetast;
· Eenvoudige "process-cloning" (processen zijn te hergebruiken voor uiteenlopende applicaties);

· Efficiëntere processen voor organisaties.

De voordelen van Staffware-technologie in procesgebaseerde applicaties zijn het stroomlijnen van werkzaamheden (zowel voor mensen als de informatietechnologie), het verhogen van de efficiëntie en service naar de klant en kostenvermindering. Voordelen in de gehele waardeketen dus.

Staffware erkent een aantal specifieke marktgebieden die voordeel kunnen hebben van een procesgerichte aanpak:

· Supply chain management

· Customer relationship management

· Straight Through Processing

· eProcurement

· Application Service Providers

· Mobile commerce - mCommerce

De Staffware eProcess-divisie onderhoudt op dit moment goede contacten met de eerste gebruikers en partnerorganisaties die internettechnologie inzetten vanwege de vele e-business-voordelen zoals:

· Kostenbesparingen door inefficiëntie in de leveranciersketen te verwijderen;
· Minimale menselijke interventie in financiële processen - Straight Through Processing (STP);

· Toepassing van self-service technieken voor klanten-, leveranciers-, agent-, en werknemerstransacties - employee self service;
· Het aanpassen van inkoopprocedures om aankoopkosten te minimaliseren - eProcurement;

· Het verbinden van meerdere eenheden om gegevens voor allerlei doeleinden te delen en uit te wisselen. Hierbij kan gedacht worden aan overheidsorganisaties - joined up government;

· Productiviteitsverbetering van de organisatie door het rationaliseren van back-office- processen;

· Beter customer relationship management (CRM) door front- en back-office applicaties te integreren.

Staffware zorgt ook voor integratie met nieuwe technologieën en alternatieve methoden voor marktbenadering, waaronder:

· WAP (Wireless Application Protocol) - om de grote groep mobiele professionals bij workflowapplicaties te kunnen betrekken (mCommerce);
· Application Service Providers die goedkope alternatieven bieden voor in-house-implementaties.

Bij de ontwikkeling van Staffware's eProcess-software is voortgeborduurd op Staffware 2000, dat een schaalbare engine voor bedrijfsregels - waarin de server centraal staat -combineert met hulpmiddelen voor snelle applicatieontwikkeling. Deze hulpmiddelen worden versterkt door de mogelijkheid om naadloos te integreren met alle benodigde technologieën. Dit verloopt via een zeer flexibel objectintegratiemodel - Staffware Enterprise Objects (SEO) - en een library met integratiemodules - the Staffware Developer's Toolkit (SDK). Al deze technologieën ondersteunen het Internet-platform.

Staffware BV, Robijnstraat 2, 1812 RB, Alkmaar
Telefoon: 072 - 5120728, www.staffware.com

Staffware
Staffware is de grondlegger van de procesworkflow-industrie. Recente onafhankelijke onderzoeken (o.a. Gartner en Strategy Partners) tonen niet alleen het marktleiderschap van Staffware aan, maar tevens dat de organisatie tot de top 50 softwarebedrijven in Europa behoort. Vanuit 25 verschillende vestigingen opereert Staffware in de belangrijkste business regio's in de wereld en bestrijkt mede door haar uitgebreide partnernetwerk alle landen waar er vraag is naar bedrijfsprocesautomatisering. Staffware heeft - in samenwerking met het partnernetwerk - vele toonaangevende organisaties ondersteund bij interne procesveranderingen. Momenteel zijn er ongeveer een miljoen officiële Staffware-gebruikers wereldwijd, gelieerd aan meer dan 4500 servers, in het bank- en verzekeringswezen, telecom, nuts, overheid, transport en consultancy en daarnaast in vele algemene commerciële organisaties. Staffware automatiseert een brede reeks procesgestuurde, bedrijfskritische applicaties die naadloos moeten kunnen integreren met verschillende aanvullende technologieën. Staffware functioneert op zowel Unix- als NT-servers, maar ook combinaties van verschillende clients, servers en databases zijn mogelijk. Staffware-technologie omvat: RAD-tools; een uitgebreide reeks van object-georiënteerde integratiemogelijkheden; een Developers Toolkit; rapportage- en tracking-functionaliteit; een krachtige proces-engine voor bedrijfsregels en kenmerken voor het bewaken van tijdslimieten. Dankzij de schaalbaarheid van Staffware kunnen zelfs de meest intensieve processen binnen een onderneming worden opgepakt.
Met behulp van haar wereldwijde partnerwerk levert Staffware haar klanten een totaaldienstenpakket om te garanderen dat er applicaties worden ontworpen en ontwikkeld die de best mogelijke oplossingen bieden. Staffware heeft sinds kort een nieuwe business unit: Staffware eProcess. Staffware definieert eProcess als het gebruik van workflowtechnieken op het Internet om organisaties ondersteuning te bieden bij het ontwikkelen van Business-to-Business-applicaties. De organisatie streeft naar de positionering van eProcess als de 'business to business engine'. Nadere informatie over Staffware is beschikbaar op: www.staffware.com.
Voor redactionele informatie: Pb0700 Influx PR - Margienke Bos, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn Tel.:055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 2661, e-mail: PR (Influx@cs.com).

INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: PR (Influx@cs.com)
Influx-pr.com