Newconomy neemt belang van in Ipotentials

- PERSBERICHT -

Amsterdam, 27 maart 2000

Newconomy neemt belang van in Ipotentials

Newconomy heeft een belang van 30,3 % genomen in Ipotentials, een investeringsfonds en business accelerator die zich richt op Internet startups. Kern van de overeenkomst is een verregaande samenwerking op het gebied van scouting van goede internetconcepten. De samenwerking stelt Ipotentials in staat een breed dienstenpakket aan haar startups aan te bieden.

De samenwerking
De door Newconomy ontvangen businessconcepten van Internetstarters worden doorverwezen naar Ipotentials, die de concepten beoordeelt, uitwerkt, financiert en begeleidt tot en met de marktintroductie. Ipotentials op haar beurt fungeert als "broedplaats" voor de startups die, als ze toe zijn aan additionele financiering, wellicht interessante investeringsmogelijkheden bieden voor Newconomy
Martin Franke, Managing Director van Ipotentials: 'Newconomy past uitstekend bij ons omdat wij toegang krijgen tot een krachtig en omvangrijk netwerk van kennis, kunde en contacten. Wij bieden Internet entrepreneurs een omgeving waar goede Internetideeën snel kunnen worden uitgewerkt tot Businessplan en gerealiseerd kunnen worden. Zowel tijdens de start, maar ook later in de ontwikkeling van de startup, kunnen de contacten uit het Newconomy netwerk een belangrijke stimulans vormen voor de groei van de organisatie.

Aanvulling
Voor Newconomy is Ipotentials een welkome aanvulling op het totale dienstenpakket. Ipotentials is actief in een marktsegment waar Newconomy nog niet in opereert, namelijk de startersmarkt. De startups die door Ipotentials worden begeleid kunnen in de tweede fase van hun ontwikkeling bij Newconomy terecht voor additionele financiering als ze hun marktintroductie en hun "proof of concept" succesvol hebben doorlopen.
Ipotentials
Ipotentials ondersteunt Internetstarters door het aanbieden van een groot aantal services en diensten tijdens de cruciale ontwikkelingsfase van idee via concept naar marktintroductie. Ipotentials biedt, naast financiering in de vorm van startkapitaal, een professioneel netwerk van partners uit diverse bedrijfstakken. Dit helpt de startups aan een vliegende start in een industrie waar snelheid het credo is. Ipotentials opereert vanuit Amsterdam Zuidoost, en is mede-initiatiefnemer van het Internet Facility Centre Amsterdam Zuidoost, een locatie waar Internetstarters goedkoop kantoorruimte, inclusief snelle Internetverbinding, kunnen huren.
Newconomy
Newconomy is een netwerk van vooraanstaande Nederlandse Internetbedrijven en ondersteunt en stimuleert deze in hun groeiontwikkeling middels risicodragend kapitaal, management support en een actieve netwerkformule. Het Newconomy-netwerk bestaat uit AdValue, ALS, BitMagic, BuyOnline, Emailco, E-ventures, Green Dino, Infoagent, ILSE Media Groep, Ipotentials, Macropolis, MeyerMonitor, Net Effect, Netlinq Groep, OOIpSyndication, Pango Systems, Pro Active International, Punt EDU, Smarthaven, TheWebExplained.com, Tie Holding, Tryllian, Veiling.com (Ricardo.de), Virtual Industries en Wish.

- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (