Microsoft introduceert Internet Explorer 5 voor Macintosh

Datum nieuwsfeit: 27-03-2000
Media Alert

Microsoft introduceert Internet Explorer 5 Macintosh Edition

Schiphol-Rijk/Brussel, 27 maart 2000 - Microsoft heeft Internet Explorer 5 Macintosh Edition geïntroduceerd, met een opvallend nieuw uiterlijk dat onder andere de mogelijkheid biedt om de kleur van de browser aan te passen aan zowel bestaande Macintosh-computers, als aan de toekomstige Mac OS X Aqua-interface van Apple Computer. Internet Explorer 5 Macintosh Edition bevat de nieuwe 'Tasman' rendering engine, die betrouwbaarder en 50 procent sneller is dan voorheen. Internet Explorer 5 Macintosh Edition is ontworpen als de gemakkelijkste en meest complete browser voor de Macintosh, en heeft tijdens de Macworld Expo 2000 de 'Best of Show'-prijs gewonnen. Het programma kan kosteloos worden gedownload van www.microsoft.com/mac/.

Internet Explorer 5 Macintosh Edition beschikt over eigenschappen die nieuw zijn voor de Mac en waarmee gemakkelijk informatie op Internet kan worden gezocht, gevolgd en gebruikt. De Auction Manager is de eerste, in een browser geïntegreerde tool waarmee gebruikers tegelijk aan meerdere Internet-veilingen kunnen deelnemen. Met het in de browser ingebouwde Internet Scrapbook kan iedere willekeurige web-pagina bewaard en beheerd worden, zoals 'e-kwitanties' van e-commerce transacties en andere pagina's die voor toekomstig gebruik belangrijk kunnen zijn.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.
Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Aurelia van den Berg, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74
Microsoft N.V., Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 - 704 33 22 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft Benelux website op pagina
www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft en Windows zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.