Psion lanceert de Gold Port USB Product Range

persberichten

27 maart 2000

PSION LANCEERT DE GOLD PORT USB PRODUCT RANGE

Hoofddorp, 27 maart 2000 Psion Dacom kondigt een nieuwe reeks USB producten aan onder de naam Gold Port. De reeks, die een ISDN terminal adapter (TA), een Ethernet TA en een 4-in-1 hub omvat, biedt simpele en effectieve oplossingen voor de professionele mobiele gebruiker met toegang tot desktop en notebook computers.
"De introductie van de Gold Port Reeks met USB apparaten is een verlengstuk van de succesvolle Gold Card range en betekent een uitbreiding van ons productportfolio", vertelt Jan Willem van der Zalm, Product Manager Dacom. "De meeste professionele mobiele gebruikers maken ook gebruik van een laptop, zowel thuis als op het werk. Het USB platform biedt een plug & play' oplosssing, die ervoor zorgt dat gebruikers met een verschillend kennisniveau op computergebied snel andere apparatuur, zoals een printer of scanner, kunnen aansluiten of verwijderen."
De innovatieve reeks, die Gold Port Ethernet, Gold Port ISDN en Gold Port Hub omvat, is ontwikkeld om van alle voordelen die de wereldwijd toegepaste USB biedt, gebruik te maken. Tevens wordt dezelfde zekerheid geboden die voor de Gold Card klanten geldt. "De krachtige combinatie van de USB standaard, samen met de kwaliteit en betrouwbaarheid van Psion Dacom, biedt een uitermate gebruiksvriendelijk ontwerp en zekerheid," voegt Van der Zalm toe. Gold Port ISDN biedt gebruikers een datasnelheid van maximaal 128 Kbps en is de ideale oplossing voor iedereen die gebruik wil maken van een groot aanbod aan functionaliteiten en de digital access mogelijkheden op hoge snelheid met ISDN.
Gold Port Ethernet biedt een effectieve 10 MB netwerkoplossing voor gebruik zowel op kantoor als thuis. Op kantoor kan de professionele gebruiker snel het notebook aansluiten op het LAN, zodat de volledige netwerkdiensten worden ondersteund. Thuis kan dezelfde Ethernet adapter gebruikt worden met de mogelijkheid van peer-to-peer' netwerken, zodat snelle data-uitwisseling kan plaatsvinden tussen een draagbare computer en een desktop.
De Gold Port Hub maakt de reeks compleet, met een uitbreiding op de bestaande 4-in-1 port. Het product maakt het gebruikers mogelijk om een groot aantal apparaten, zoals een scanner, een printer en ISDN TA aan te sluiten. Dit biedt de professionele gebruiker de mogelijkheid om een brede reeks aan randapparatuur aan te sluiten, die een standaard USB interface ondersteunen en thuis, op kantoor of onderweg flexibiliteit biedt.
Psion Dacom PLC is de mobiele datacommunicatie afdeling van Psion PLC; een organisatie die zich richt op het leveren van mobiele internetoplossingen. Het bedrijf heeft 300 mensen in dienst en is gevestigd in Milton Keynes, Engeland, waar het mobiele communicatie en connectiviteitsproducten ontwerpt, fabriceert en op de markt zet. De Psion Dacom producten zijn van de hoogste kwaliteit en zijn ISO 9002 gecertificeerd. Tevens staan de producten wereldwijd bekend als betrouwbaar.
Psion Nederland BV, gevestigd te Hoofddorp, distribueert handheld- en palmtop computers, programmatuur en datacommunicatieproducten. Het assortiment van Psion producten omvat een grote verscheidenheid aan modellen, software en randapparatuur. De Psion producten worden verkocht via een uitgebreid netwerk van dealers en distributeurs. Fotomateriaal van de Gold Port range kunt u downloaden via www.psion.nl/verzamelplaatje.jpg

Noot voor redacties