Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Dienstverleningsconcept speelt in op wensen van Tilburger

Datum nieuwsfeit: 27-03-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Gemeente Tilburg


27-03-2000

Nieuw dienstverleningsconcept speelt in op vragen en wensen van de Tilburger

Het college van b&w is deze week akkoord gegaan met de voorstellen van de dienst Publiekszaken over de wijze waarop de komende jaren de dienstverlening aan de burger gestalte zal krijgen. Het inspelen op vragen en wensen van de burger staat daarbij centraal. Het ontstaan van decentrale stadswinkels op diverse locaties in de stad en onlangs bijvoorbeeld de start van het proefproject 'winkelen via internet' zijn daarvan voorbeelden. Ook past binnen het nieuwe dienstverleningsconcept de vorig jaar opgerichte zelfstandige afdeling Publieksvoorlichting en het onderbrengen van de Stads-VVV binnen Publiekszaken.

Bij Publiekszaken kan men terecht aan de balies Burgerzaken en Belastingen, Arbeid, Inkomen en Scholing en Bouwen en Wonen. Het nu voorliggende dienstverleningsconcept is een aanpassing op de voorstellen die begin 1997 ten grondslag lagen aan de gemeentebrede reorganisatie. Dat concept heeft een groot aantal verbeteringen in de transactionele dienstverlening tot gevolg gehad. De dienstverlening vindt nu plaats in een steeds sneller veranderende omgeving en onder invloed hiervan is de meningsvorming over dienstverlening verder ontwikkeld.

Kernpunten
Kernpunten van het nieuwe dienstverleningsconcept zijn:
* de organisatie die nu vooral aanbodgericht is zal de komende jaren worden omgezet naar een vraaggerichte organisatie;
* de dienstverlening zal worden geclusterd volgens de thema´s: Werk en Inkomen, Inwonerszaken, Bouwen en Wonen en Zorg;
* gewerkt wordt aan combinaties in het aanbieden van producten en diensten zodat de burger niet nodeloos veel balies langs moet;
* in samenhang daarmee zullen via moderne en toegankelijke stadswinkels zoveel mogelijk producten van Publiekszaken direct en zo dicht mogelijk bij de klant worden geleverd;
* de openingstijden van de stadswinkels zullen beter gaan aansluiten op die van andere winkels in de directe omgeving;
* de producten van Publiekszaken zullen naast de traditionele wijze (balie) ook via telefonische en elektronische distributiekanalen (internet) aan de burgers worden geleverd.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie