TPG verwacht extra omzetgroei van 3% met e-fulfillment

TPG VERWACHT EXTRA OMZETGROEI VAN 3% MET E-FULFILLMENT

TPG biedt als eerste in Europa e-fulfillment met @TNT Demand Chain Management

27 Maart 2000

TNT Post Groep N.V. (TPG) heeft vandaag bekendgemaakt met zijn nieuwe wereldwijde e-fulfillment service, onder de werktitel @TNT, 25% marktaandeel te willen verwerven van alle uitbestede e-fulfillment activiteiten in de business-to-business markt in Europa . Op grond van huidige marktvoorspellingen (E-stats) verwacht TPG met e-fulfillment business in 2003 een extra omzetgroei van 3% te realiseren. TPG zal zijn sterke wereldwijde positie in distributie en logistiek inzetten om geïntegreerde orderverwerking en -sourcing aan te bieden. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met het toonaangevende Amerikaanse orderverwerkingsbedrijf OrderTrust Inc. en Descartes Systems Group Inc. Hierdoor kan TPG binnenlandse, pan-Europese en wereldwijde e-fulfillment orders orkestreren. Vooruitlopend op de commerciële introductie later dit jaar, zal de Italiaanse motorfabrikant Aprilia, de nieuwe dienst vanaf mei op proef toepassen.

In @TNT Demand Chain Management zijn de vijf back-office taken geïntegreerd die nodig zijn voor een optimale e-fulfillment: orderbeheer, betalingsverwerking, opslag, transport en aflevering en after sales (retourzendingen, reparaties, klantenservice). Bedrijven kunnen nu voor het eerst wereldwijd rekenen op een systeem en een gecentraliseerd besturingscentrum voor de afhandeling van alle e-transacties.

"Met @TNT bieden wij niet alleen oplossingen voor vandaag, maar voorzien wij ook in de complexe e-fulfillment behoeften van de toekomst," aldus Ad Scheepbouwer, voorzitter van de Raad van Bestuur en CEO van TPG. "De e-commerce klant van morgen stelt andere eisen en wil voortdurend kunnen beschikken over informatie van producten en diensten die hij heeft besteld. Daarin schuilt de daadwerkelijke betekenis van e-fulfillment. @TNT is het eerste product in onze branche dat daaraan volledig beantwoordt."

TPG verleent wereldwijd, onder de twee merknamen TNT en Koninklijke PTT Post, een breed scala aan post-, express- en logistieke diensten. TPG heeft ruim 115.000 werknemers in 60 landen en is actief in meer dan 200 landen. De totale omzet van TPG bedroeg in 1999 EUR 8,5 miljard. TPG is aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt genoteerd.