Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 27-03-2000

Politiebericht Friesland, plaats: Leeuwarden 27-03-2000 Politieberichten van zondag 26 maart (11.00 uur) tot en met maandag 27 maart (07.00 uur)

Leeuwarden: mishandeling
Zaterdag omstreeks 02.45 uur is een 23-jarige man uit Leeuwarden ernstig mishandeld op de Weaze. Toen de ouders zaterdagmorgen bij hun zoon gingen kijken, zagen zij dat hij behoorlijk gewond was aan zijn gezicht. Door de dienstdoende arts werd hij verwezen naar het MCL-Zuid. Alwaar hij diezelfde dag aan zijn kaak is geopereerd. Zijn onderkaak is op drie plaatsen gebroken en hij mist een paar tanden en kiezen. Hij is opgenomen. De jongeman kon nog niet worden gehoord, zodat op dit moment nog niet kan worden aangegeven wat de aanleiding van deze mishandeling is geweest. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Leeuwarden: beroving
Zondag omstreeks 23.50 uur vond op de Prof. Mr, P.S. Gerbrandyweg bij het benzinestation een beroving plaats. Een bewaker, een man van 22 jaar uit Oosterwolde, van de Nederlandse Veiligheidsdienst stond met zijn auto bij het benzinestation. Op een gegeven moment kom een man van buitenlandse afkomst, leeftijd tussen de 18 en 20 jaar, op een fiets naast de auto staan en met een pistool bedreigt hij de bewaker. Deze moet de deur van zijn auto openen en onder dreiging van het pistool moet de bewaker zijn portemonnee afgeven. De overvaller fietst weg, als een autobestuurder het terrein oprijdt. De verdachte had een stevig postuur en was ongeveer 1.70 meter lang. De overvaller droeg donkere kleding.

Leeuwarden: onder invloed
Maandag omstreeks 00.55 uur werd op de S. Schootstrastraat een autobestuurder gecontroleerd. Het bleek dat de man, een 32-jarige inwoner uit Leeuwarden gedronken had. Aan het bureau blies hij 585 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 6 uur en zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Leeuwarden: onder invloed
Maandag omstreeks 01.10 uur reed de bestuurder van een personenauto slingerend over de Overijsselseweg. De bestuurder, een man van 47 jaar uit Leeuwarden bleek teveel te hebben gedronken. Aan het bureau blies hij 430 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 4 uur.
Leeuwarden: aanhouding verdachten
Maandag omstreeks 02.30 uur kwam er een melding binnen dat op de Maria Louisestraat een viertal mannen veel interesse zouden hebben voor aldaar geparkeerd staande auto`s. Ter plaatse werd een autoportier open aangetroffen en de inhoud van het dashboardkastje lag op de voorstoel. Aan de hand van het signalement konden Achter de Hoven vier verdachten worden aangehouden. De verdachten, 21, 19, 16 en 24 jaar, zijn allen afkomstig uit Leeuwarden. De verdachten zijn ingesloten en zullen in de loop van vandaag worden gehoord. Op de plaats waar de verdachten werden aangehouden, werd een autoradio aangetroffen, die gestolen bleek te zijn uit een auto aan de Maria Louisestraat.
Bureau Voorlichting en PR: 058 - 880 8272