Otis Gaat 28 Gen2t Liftsystemen installeren in Oostenrijk

Datum nieuwsfeit: 27-03-2000

OTIS ELEVATOR

Otis Gaat 28 Gen2t Liftsystemen Installeren in Oostenrijk
Otis Gaat 28 Gen2t Liftsystemen Installeren In Een Appartementencomplex In Oostenrijk

Wenen, Ooostenrijk-Otis Elevator Co heeft vandaag aangekondigd dat het 28 Gen2T 8liftsystemen zal leveren voor een appartementencomplex in Linz, Oostenrijk. Dit is de eerste grote bestelling voor het revolutionaire nieuwe product voor lage en middelhoge gebouwen. Otis maakt deel uit van United Technologies Corp. (Beurs van New York: UTX).

De liftsystemen zullen tijdens de tweede helft van het jaar worden geïnstalleerd in vier coöperatieve woongebouwen in Linz, een stad van 250 duizend inwoners, zo'n 180 kilometer ten westen van Wenen. Het contract heeft een waarde van meer dan 2 miljoen Amerikaanse $ en omvat een onderhoudsovereenkomst.

'We hebben het Gen2 T liftsysteem nog maar een paar weken geleden aan de wereld voorgesteld en we zien nu al resultaat op de markt,' stelde de Directeur van Otis, Steve Page. 'Het systeem werkt geruisloos, de beweging is uiterst vloeiend en het energieverbruik efficiënt: deze troeven hebben gezorgd dat we het contract binnen haalden en we zijn optimistisch over toekomstige bestellingen.'

Otis heeft de introductie van het Gen2 T liftsysteem aangekondigd tijdens persconferenties over de hele wereld op 2 februari. Het systeem gebruikt als eerste een vlakke, met polyurethaan bedekte stalen drijfriem om de liftkooi te heffen in plaats van de stalen kabels die meer dan een eeuw lang de norm waren in de liftindustrie.

Dankzij het unieke ontwerp en de tractie van de met een laag polyurethaan bedekte stalen riem heeft Otis de omvang van de machines die nodig zijn om de lift aan te drijven met ongeveer 70% kunnen verminderen. Zowel de kleinere machine als het nieuwe controlemechanisme per computer passen gemakkelijk in de schacht, waardoor een dure aparte kamer in het gebouw niet meer nodig is.

De flatgebouwen in Linz zijn vijf verdiepingen hoog en zijn in 1935 gebouwd zonder lift. De gebouwen worden momenteel ingrijpend gerenoveerd en de liften zullen worden geïnstalleerd in nieuwe schachten van staal en glas, aan de buitenkant van elk gebouw. De prijs van het contract omvat het materiaal en de bouw van de nieuwe kooien.

Dit is de eerste grote bestelling voor Gen2T liftsystemen maar Otis heeft al met succes testeenheden geïnstalleerd in Nederland, Zwitserland en op andere plekken in Zwitserland. In mei zal de verkoop op de Europese markten echt van start gaan. Gen2 T liften zullen later dit jaar in Azië beschikbaar worden en wereldwijd in 2001.

Otis Elevator, waarvan de hoofdzetel in Farmington, Connecticut, ligt is het grootste bedrijf ter wereld op het gebied van bouwen, installeren en onderhouden van liften, roltrappen, rolpaden en shuttle systemen. Met inbegrip van het recent opgerichte LG-Otis Elevator Co in Korea heeft Otis meer dan 60 000 werknemers en inkomsten van meer dan 6 miljard $. De producten van Otis worden verkocht in meer dan 200 landen en gebieden wereldwijd.

Contact:
Contactpersoon: Matthew Broder, Directeur Internationale Public Relations van Otis Elevator: + 1 860-676-5402 of e-mail: (matt.broder@otis.com) (UTX)

27 mrt 00 14:55