Bayer AG: draagbare mini-zeilboot zeilt als surfer

Datum nieuwsfeit: 28-03-2000
Bayer AG Benelux

Nieuwe draagbare mini-zeilboot: Zeilen als een surfer Kiel en roer uit robuuste polyurethaan-kunststof

Brussel - De kiel (zwaard) en het roer van de, door de Italiaanse firma T.O.M. (Twinboard Over Marine) uit Monza geproduceerde, minicatamaran zijn uit het robuuste Bayer-polyurethaan Baydur®GS gemaakt. Daarom kan de boot door het zand naar de zee worden getrokken zonder gevaar op beschadiging. Ook af en toe op de grond lopen op laag water wordt goed doorstaan.

Het idee voor deze slechts drie meter lange mini-zeilboot kregen de ontwikkelaars bij het zien van surfers op ruwe zee. Deze konden nog ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen