Mijlpaal: Camerabeelden via de telefoon

Datum nieuwsfeit: 28-03-2000
Geachte heer, mevrouw,

Hierbij vragen wij uw aandacht voor het onderstaande persbericht.

Parity group plc. is met onngeveer 5000 medewerkers één van de vooraanstaande mondiale ICT dienstverleners. De Nederlandse vestiging Parity Solutions B.V. is met meer dan 200 medewerkers een bekende ICT dienstverlener bij vele bedrijven uit de Nederlandse top 200.

Voor meer informatie of vragen over het onderstaande bericht kunt u contact opnemen met mevrouw M. van der Born via het telefoonnummer 0348-431144 of per e-mail (a.boer@paritysolutions.nl) .

Met vriendelijke groet, Parity Solutions B.V.

Annemieke Boer Marketing Assistant

Mijlpaal: Camerabeelden via de telefoon

Parity Solutions B.V. uit Woerden,onderdeel van het beursgenoteerde Britse bedrijf Parity group plc., heeft als één van de eersten ter wereld een software-programma ontwikkeld dat het mogelijk maakt rechtstreekse camerabeelden te bekijken via het LCD-scherm van de mobiele telefoon. De beeldfrequentie ligt op ongeveer 1 beeld per vier seconden. Om de beelden te bekijken is een telefoon nodig die het Wireless Application Protocol (WAP) ondersteunt. Deze nieuwe generatie telefoons ligt sinds kort in de winkel. Het programma maakt volledig gebruik van de al bestaande internetinfrastructuur en er is - behalve een plug-en-play camera- geen additionele hardware of software nodig.

In 1991 was de eerste web-camera via het internet op afstand te aanschouwen. Deze camera toonde aan enkele studenten de inhoud van een koffiepot die elders in het gebouw stond, waardoor er minder vergeefse wandelingen nodig waren. Nu is dit mogelijk op een apparaat van tien bij vijf centimeter. Dat betekent dat de volgende mijlpaal is bereikt.

De divisie Internet Solutions van Parity Solutions B.V. maakte enige tijd geleden internettechnologie via de mobiele telefoon tot één van haar speerpunten. Zo realiseerde zij al snel de mogelijkheid om via de mobiele telefoon toegang te hebben tot de internetserver van het bedrijf. Medewerkers kunnen zo hun digitale agenda's inzien via het scherm van de mobiele telefoon en tevens kunnen zij de agenda's inzien van collega's. Vervolgens ging men de uitdaging aan actuele beelden via de telefoon te verzenden en ook dat is nu gelukt. De mogelijkheden van de mobiele telefoon groeien dus enorm. Dit gekoppeld aan het feit dat de verspreiding van de mobiele telefoon, gezien de lage aanschafkosten, al vele malen hoger is dan de verspreiding van de pc, betekent dat er een enorme potentie is weggelegd voor de mobiele telefoon. Zeker nu er weer een hindernis, namelijk de onmogelijkheid tot het verzenden van actuele beelden, is weggenomen.

Op 28-30 maart as. zijn de beelden te bewonderen op de stand van Parity Solutions B.V. tijdens The InterNetworking Event 2000 in de RAI te Amsterdam.