D-Link introduceert aanvullingen op Gigabit-productreeks

Datum nieuwsfeit: 28-03-2000
Internetworking Event, 28-30 maart in de RAI, hal 10, stand D 1020
D-Link introduceert aanvullingen op zijn Gigabit-productreeks

Krachtige en uiterst competitieve Gigabit-/Fast Ethernet-producten voor het MKB

Amsterdam, 28 maart - D-Link versterkt zijn aanwezigheid in de Gigabit-markt met drie producten voor het midden- en kleinbedrijf (MKB). Als uitbreiding van de reeks krachtige en kostenefficiënte producten voor kleinere ondernemingen, introduceert D-Link de DGS-3204 Managed Gigabit Ethernet-switch, de DGE-500SX Gigabit Server Adapter en de DES-3225G Managed Standalone Fast Ethernet-switch met een optionele Gigabit Ethernet-poort.

"D-Link heeft zich vastgelegd om te voorzien in de behoeften van het MKB en gigabit is daartoe de sleutel omdat daarmee hogere communicatiesnelheden tegen lagere -kosten over hun netwerk mogelijk zijn", aldus Jamie Kelly, D-Link's marketingmanager voor Engeland, Ierland en de Benelux. "Deze producten brengen de Gigabit-technologie binnen het bereik van het MKB omdat zij zowel betaalbaar als uiterst krachtig zijn. De prijs/prestatie-verhouding is zeer concurrerend met producten van andere aanbieders binnen de MKB-sector."

Belangrijkste functies:

o DGS-3204: Een 1000 Mbps, 4-poorts Managed Gigabit Ethernet-switch. Dit is de ideale keuze voor middelgrote Gigabit-netwerken waar een onderlinge koppeling van werkgroepen via switches wenselijk is. Ontworpen overeenkomstig de IEEE 802.3z-standaard, heeft deze switch vier 850nm-multimode glasvezelaansluitingen. Binnen de afspraken van de 1000BaseSX-standaard, is daarmee full-duplex (gelijktijdig in beide richtingen) dataverkeer mogelijk over afstanden tot 550 meter. De VLAN-functie (virtueel locaal netwerk) van de switch vergroot de netwerkprestaties door segmentering van het netwerkverkeer. Tot de beschikbare functies behoren 'flow control' bij full-duplex communicatie ('back pressure' bij half-duplex verkeer), netwerkadministratie via een RS-232- poort, uitwijkmogelijkheden via ingebouwde redundante netwerkverbindingen, 'store and forward'-verzending van berichten en een uitbreidingsmogelijkheid door toekomstige aanpassingen van het FlashEPROM- geheugen.

o DGE-500SX: Een 32/64-bit PCI Gigabit Server Adapter die ontworpen is om de systeemprestaties te vergroten. Dat gebeurt onder meer door geavanceerde functies als het gebruik van VLAN-filtering en een hardwaregeoriënteerde verwerking van IP-pakketten (via het Chip Level Internet Protocol, ofwel CLIP). Aansluitend op alle Gigabit-standaarden, gebruikt de DGE-500SX de gepatenteerde Java Technology Propulsion algoritmes voor een aanzienlijke toename van de doorvoercapaciteit.

o DES-3225G: Een 10/100/1000 Mbps Managed Standalone Fast Ethernet-switch met een Gigabit Ethernet-poort. Met een hoge switch-capaciteit voor bedrijfsgeoriënteerde bedradings- en schakelkasten, is de DES-3225G een krachtige, volledig te configureren Fast Ethernet-switch die door zijn schaalbaarheid en flexibiliteit kostenefficiënte netwerken mogelijk maakt. De switch is uitgerust met vier aansluitmogelijkheden voor koper- en glasvezelverbindingen. De 100BASE-FX (met MT-RJ- of SC-koppeling) en de 10/BASE- T/100BASE-TX switch-modules bieden een zeer snelle verbinding met het netwerk, terwijl de Gigabit Ethernet switch-module een nog snellere verbinding (1000 Mbps) met de centrale 'backbone' van het bedrijfsnetwerk mogelijk maakt.

D-Link heeft sinds zijn oprichting in 1986 gekozen voor de productie en verkoop van kosteneffectieve, technologisch en kwalitatief hoogwaardige netwerkoplossingen. D-Link's voortdurende afstemming op de behoeften van netwerkgebruikers heeft geresulteerd in het marktleiderschap van een reeks wereldwijd hoogaangeschreven producten. D-Link (Europe) Ltd is actief in 17 Europese landen.
Het commitment aan 'Building Networks for People' is de drijvende kracht achter het succes van D-Link. Dat maakt het mogelijk te voorzien in flexibele, kosteneffectieve, technologisch hoogwaardige producten voor LAN-, WAN- en mobiele communicatie-oplossingen. De nieuwste reeks modulaire router s, switches en innovatieve USB-producten verzekeren gebruikers dat hun aanschaf van D-Link-producten gelijk staat aan kwaliteit, hoge prestaties en een doordachte investering. Voor meer informatie: www.dlink.co.uk.
Meer informatie:
Alexandra Poggel, A2Z Communication