KPN en OTE doen finaal bod op Bulgaars telecombedrijf

Datum nieuwsfeit: 28-03-2000
persbericht 28 maart 2000
KPN en OTE doen finaal bod op Bulgaars telecombedrijf
KPN en zijn Griekse consortiumpartner OTE hebben vandaag een finaal bod van US$ 600 miljoen uitgebracht op het Bulgaarse staatstelecombedrijf BTC. Eerder leken partijen tot overeenstemming te zijn gekomen over de acquisitie van 51% van de aandelen van BTC na een bod van US$ 510 miljoen. De onderhandelingen duren echter nog voort. KPN en OTE hopen met deze finale verhoging de onderhandelingen met de Bulgaarse staat op korte termijn tot een succesvol einde te brengen.

Binnen het consortium neemt KPN een belang van 60% in de nieuwe GSM-licentie en 40% in het vaste netwerk en OTE 40% in de nieuwe GSM-licentie en 60% in het vaste netwerk.

Het is voor het eerst dat KPN in het buitenland een meerderheidsbelang kan verwerven in de explosief stijgende mobiele telecommunicatiemarkt.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties